Amstaff blandning.
Hej jag och min sambo bestämde oss för att skaffa en amstaff i julas som en liten julklapp till båda.
då hittade vi ett par som sålde en. vi fastnade för henne direkt. dom sa att hon var en amstaff/dobermann
95% amstaff
5% dobermann
nu har vi börjar lagt mäkre till att hon har ett litet huvud för att vara så mycket amstaff. vi har vänner som har lika raser i sina och då är de mer dobermann i deras än i våran. och är ungefär i samma ålder alltså 5-6 månader och dom har mer bastant kropp och brett huvud. tikar dom med.
vi har en pitbull sedan tidigare och den är bladning med rottis och där ser man iaf huvudformen.
kan det vara så att våran lilla bailey ligger lite efter i växten, eller kan det vara något mer i hunden? svårt att se på bilder jag vet. men tacksam för alla svar.
man ser ju amstaffen i henne men inte huvudet.
vi älskar henne lika mycket oavsett, men skulle vara intresant att veta.
bara för de e mer amstaff i henne så betyder de inte att hon kommer å få asmtaffen utseende å grovhet ;)
Hon kan lika väl få dobermannens kroppsform å dem ahr smalt avlång huvudalltså inte lika brett å kompakt som amstaffens.
rottisar har ju grov kropp å huvudform, lika så vissa pitbullar (rena pit ser ju olika ut, men andrar att de inte är en reeggan pit ni har/haft)
Så de är lite svårt att säga hur en hund kmr å bli efter 2 olika raser.
Däremot kan de finnans nått annat hos nån av föräldra djuren, de vet man aaldrig.
gisses vilka stavfel de blev, hoppas du fattar va ja menar!
okej jag förstår vad du mena hehe :)
okej, men hennes föräldrar hade båda starka drag av amstaff, syntes inget dobermann i fadern. därför de känndes lite konstigt bara.
3 jo men sånt ''spelar'' ingen roll om föräldrarna ser mer ut som amstaff, efter som de räcker me en liten % så kan de slå över å en valp får den anadra rasens utseende. Vet flera stycken som de har blivit så. Men man får vara beredd på de när man köper en blandras. Man kan aldrig vara säker på vad för gen som slår in.
okej, då vet du möjligtvis inte hur hög hon kan bli i mankhöjd när hon "vuxit klart"?
Det kan helt klart vara så att hon blir lite lik dobermannen i utseendet.
Silas har 4 raser i sig, bl.a Amstaff & Dobermann, och han är väldigt slank i huvud & kropp, antagligen taget från Dobermannen.
okej. hur gammal är han? kollade in dina bilder på dayviews. vädligt FIN!
Det är heeeemskt svårt att avgöra sådant där då det kommer till blandraser. INGEN blandras ser ut som en annan, inte ens blandrasvalpar ur samma kull ser alltid likadana ut då de växer upp, oavsett hur många % av alla raser det finns i dem.
Svårt för mig att avgöra om det kan tänkas finnas fler raser i henne, men jag tycker att hon ser väldigt mycket amstaff ut, men självallet inte helt. Mycket möjligt att hon får en del dobermann i sitt utseende då hon växer upp.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Dubbelpost
okej då vet jag :) tack så mycket för all info! lägger upp en ny tråd om en sisådär 6 mån och visar henne igen. vem vet kanske ser helt annorlunda ut :)
Ja de gör hon säkert! hon lär bredda på sig å växa i sig själv! lite svårt å säga nu hur hon krm se ut, men hon KAN få dobermann kroppen/någon del :)
jag hoppas på att hon får bredare huvud iaf :) och inte så hög bara bredare, för om hon blir lika hög som en dobberman måste vi köpa större bil haha :)
Verkligen söt är hon iaf och hon växer ett tag till. Tycker de andra svarat bra emn kan aldrig veta när dessa 5% visar síg när det gäller blandras.
Hur stor är hon nu? Man bör ju kunna avgöra till viss del hur stor hon kan tänkas bli då hon växer upp. Amstaffar är ju betydligt lägre än dobermanns, så om hon redan nu växt förbi en amstaff bör du nog räkna med att hon blir stor.
ja jo väldigt tacksam för all info :) ja hon är riktigt go och kelig. underbar hund! och väldigt lättlärd.
finns fler bilder på fotoalbumet :)
Nejmen oj vilken lillplutt! Då blir hon nog inte lika stor som en dobermann ska du se. Är hon 5-6 månader eller missuppfattade jag då?
hon är nu 46 cm i mankhöjd och väger 16kg. och är 5 månader och 8 dagar exakt idag :) så är ju något högre än vad en amstaff tik ska vara rättare sagt en 3 cm typ :P
så hon har ju teoretiskt sett vuxit om en amstaff tik, så då kan jag ju förvänta mig att hon blir stor? hehe :)
då blire ju ingen lillbailey
#7 Han är 5 månader 
okej :) han har så pass bredare huvud än vår. hon är ju en tik också :p
19 du tror inte TS o din Silas är syskon med tanke på ålder och 2 iaf samma raser i sig?
#21 Dem är inte syskon… Jag har träffat dem alla.
22 aha :)