Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: presentation-av-hundar-medlemmar
Läst 3344 ggr
[nataschaj]
0

Valpis på väg

Idag får jag hem en valp, en på snart 4 månader. En bekant till mig som har.

Och hon fråga mig om jag va intresserad, då sa jag bara om de finns nån hane kvar. Och visst fanns det de. Den största av dem alla.

Har vart och kolla på dem för sådär 3v sen. Och gisses vad stor denna kille är! en e dubbelt så större än va hans kull syskon är.

Han e självklart blandras (ja som inte skulle ha fler haha)

Amstaff, pitbull och dogo canario är det i han, så de ska bli intressant hur stor han blir.

Han är röd vit..

tyvärr har jag ingen bild på honom, finns på fejjan, men där kan man ju inte spara te datan..

Men de kommer bild sen när dem kommer med han!

Han heter Fido, men de namnet ska jag ändra på. Så namn förslag tack!

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Grattis :D Hoppas allt går bra. Jag kommer inte på något vettigt namn just nu :)

Workingdog
0

Grattis, gud vad roligt :D

hmm namn.. Trust gillar jag lite grann ^^

För övrigt, så jo man kan spara till datan från fb ;) heh var bara tvungen att inflika :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

AnneN
0

Grattis! Längtar efter massor med bilder på den lille Skrattande

Namnförslag finns det gott om i denna artikel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[nataschaj]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Taack alla…

nää inte från firefox mozilla som ja e inne på just nu…

haha ja hade fel på färgen dock, tänkte på en annan av valparna :P

men här kommer en bild!

[nataschaj]
0

Lite bilder på min herre!

[nataschaj]
0

Trötter

[nataschaj]
0

Varmt

[nataschaj]
0

Lucas.

[nataschaj]
0

Tass

[nataschaj]
0

trötter

nu blir de inga mer bilder idag

lilldiezel
0

Fin kille! Kyss
Tycker han ser lite ut som en Loke!

[nataschaj]
0

Tack haha ne ingen loke, nys avlivat en kattunge som ja döpte te de.. =)

idaah
0

Så söt han är :)

Men har du kommit på något annat namn till han?

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

[nataschaj]
0

#13 ja faktiskt! trodde jag hade skrivit det här. men han heter nymera Lucas! en helt underbar falxii pöjk! (noll koll på sina ben, vinglar hit å dit å går in i saaker ibland höhö)

Fridaaaa
0

Gud vad söt han är :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lilldiezel
0

haha, nuser jag att du hade skrivit Lucas i #8 :)
lycka till med sötnosen!

[Forest]
0

Himmla fin, gulligt med större Valpar för dom är lite klumpigare som du säger :D Lucas var fint namn han ser ut o passa i namnet med. Lycka till o ser fram måt mer bilder på grabben Flört

[nataschaj]
0

tackar!

vet inte hur jag tänkte när ja postade detta. Ja e helt snurrig men nu ska de blir rätt!

Lucas är idag 3 månader och 1v. Han väger ca 10kg

Imon blire te vet och vacc och väga honom. Han e gör tung och skit stoor, så det är mkt dogo ccanario i honom.

Han har snart vuxit för bi Moa som väger 24kg på höjden.

kort kommer kanske imon, idag e det vila för han.

Hade tänkt g¨å te vetten idag, men känner att han  behöver få vila lite pojken, vart ute så mkt samt att ja måste städa lägenheten. (om jag orkar) haha

[nataschaj]
0

Då är man hem kommen efter veterinären och han har fått sin 12v spruta!

och han vägde mer än vad jag trodde…

3 månader gammal 13kg tung

Lill plutten börjar bli stor..

Nu ska ja lägga lunch i blöt för han..

[nataschaj]
0

Dagens bilder:'

[nataschaj]
0

Lill skiten

[nataschaj]
0

…..

[nataschaj]
0

Sista bilden

Jespersen
0

#22 Vilka stora söta tassar! <3

Fin kille :)

[Forest]
0

13 kg redan inte liten den där tigraradeköttbullen :D Trevligt med lite bilder han såg jätte glad ut på bild 21 :) söt man fick lust att krama om han lite där Flört

[nataschaj]
0

#24 tack haha ja dem e stora!

#25 hehe o noo han väger mer än neew foualunds valpen på området haha (som e lite äldre än han) Han kommer nog bli stor.

Dock e killen dålig här nu, har sprut diarre så de bra sjunger om de. Kanske gav han för mkt mat för hastigt.

Han va van å få 2ggr per dag 3dl åt gången.(6dl per dag) Nu får han 3 ggr om dagen och mkt mer. 3dl på morran, 2dl efter midd 4 dl på kvällen. Så de är en hel del, men jag tycker de e nödvändigt efter som han hade (har) sån energi förbränning.Men får kanske dela upp de på 2ggr som han e van vid, men lika mkt.

men får minska nu ett par dagar framåt.

[nataschaj]
0

Lucas är nu 4 månader.Och har snart, vilken dag som hellst vuxit om Moa (ca25kg)

[nataschaj]
0

Blir att väga stor killen på Måndag

[nataschaj]
0

Bästa bästa

[nataschaj]
0

17,3kg väger lillen idag, 4 månader. Störe än Moa på 23kg.

dags att börja träna snart med honom. Måste bara hitta min på knapp till det. (gärna nån att träna med, men men).

Allt går bara fint med honom också. Matte e rätt nöjd.

[nataschaj]
0

Idag är Lucas 8 månader och väger 31kg.

Han flyttar hem till min pappa då han tyvärr (nackdelen av blandras aveln) är dum i huvudet, kanske är å ta i, men han saknar en hel den i hundspråket.

Så han får bo själv å få en massa uppmärksamhet, så kasnke han också blir ''lite'' bättre.

För nån vecka sen flög han på gammel gubben (hanhunden i hemmet) utan anledning, han svarar tillbaka och flyger på andra hundar när dem säger åt/fostrar han, han blir förbanand på den hunden, hane elr tik spelar ingen roll. Och detta är hundar, som kan hundspråket och såna saker.

Men han är fortfarande inom familjen, så de känns skönt.

Han flyttar i slutet av månaden.

Annars mot folk är han hur go som helst, men ja litar inte på han med andra hundar, då har har flugit på mina hundar i hemmet, och andra hundar ute. kopper eller lös, spelar ingen roll.

Råga på de, sä är han osäker,dominant.

Tiken till valaprna va dum i huvudet, så jag tror han har fått hennes kassa gener. För denna tiken har bitit en å annan, samt att hon togs i från tidigt från valparna för hon blev förbannad på dem vid matdags å andra orsaker.

Hon lever inte i dagsläget utan avlivades kort efter valparna.

Ägren va en penga kåt….

Så för allas bästa, så kommer han få de toppen!

Jag har känt detta, i flera månader, han å ja passade inte ihop, sen funkar de inte i flocken. De bästa är ju, att ja får se han när ja vill!

[Forest]
0

Trist o höra att han inte funkar med alla hundar. men skönt att du o din far löst det på bästa sättet. Trist att folk avlar på hundar  på mentaleteten inte är så bra :-(

[nataschaj]
0

32 ja, de e verkligen otur! Men e glad att kunna ha löst de såhär istället att en främmande människa skulle köpt han.

Ska be min bekanta ta bort ena annonsen hon har gjort så får ja ta bort den andre :P (glömmer alltid å ta bort annonser)

Fridaaaa
0

#31 Har inte med blandras avel om hunden är "dum i huvet", kan bli likadant med renrasiga. Bara ren otur eller då ärftligt av mamman, vilket som.
Men det har inte med att det är blandras, bara helt enkelt dåliga gener.

vallhund
1

# 34, på vilket sätt skulle det vara ärftligt från mamman men inte från pappan?

Tillt i huvudet kan det bli på hundar, oavsett ras/blandras, o handlar ofta om avel på olämpliga hundar/kombinationer, inte "helt enkelt dåliga gener"

Det är inte ovanligt att det blir tillt i huvudet på blandisar, utan att det är dåliga gener inblandade, utan beroende på fel kombinationer av instinkter som möts i den stackars hundens huvud, t ex kombon jakt o vall, vad skall hunden göra, jaga eller valla? Båda är starka drifter/instinkter som styr hundindividen, kombinerar man dessaa två i en hunds hjärna så slutar det oftast med en störd o olycklig hund.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Fridaaaa
0

#35 Dem ärver ju lite ifrån mamman och lite ifrån pappan.
Jag anser att det inte är för att det är blandrashund.

vallhund
0

Naturligvis ärver de halva sin genuppsättning från sina respektive föräldrar, men om du läser det du skrev, som jag svarade på så ser du att du skrev: "Bara ren otur eller då ärftligt av mamman, vilket som."

Andra meningen i ditt inlägg har jag redan berört så du skulle ju kunna svara på det istället för att bara anser att det är så.

[nataschaj]
0

Varför ja inte har dragit in pappan är för att ja inte vet nått om han… ägaren vill inte lämna ut nån info om hanen, varken kort elr dylikt, men den hunden är la heller inte ok efter som de e så jävla svårt å få tag i info..

å sen menar ja inte dum i huvudet som i dum i huvudet där av skrev ja te ''. Men han har fått tikens negetiva egenskaper efter som jag vet att hon inte va ok mentalt över huvudtaget.

Dem andra valparna är helt ok, men han har vart sån sen ja fick hem han  3 månader, men tä nkte att de kan nog tränas bort, vilket de inte har kunnats. men men ni får gärna starta en ny tråd om vad som nedärvs i stället för å skriva de här.

Detta är en bildtråd/info tråd om Lucas å så ska de bli, bilder m.m kommer läggas upp trots att han inte bor os mig mer, å va vet ja, han kan bli hur bra som helst när han blir en ensam hund?

De åter står ¨å se om ett par månader.

vallhund
0

Håller tummar o tassar för att Lucas o din pappa blir bästisar!

[nataschaj]
0

39 de tror ja allt dem blir ;) Lucas gillar ju alla, å pappa e helt kär i han, går runt å skryter om hans nya hund haha, å så mycket som han är ute å går, kommer han få de toppen!

Cassii
0

Hur har det gått?

[nataschaj]
0

Han flyttar idag eller imon.

Han e dö kär i pappa! harregud, aldrig sett han vara en sån hund, så detta va lyckat! å bra för både, pappa har skogen knappt 5 m från yttedörren så inte kunnat bli bättre.

Å tror Lucas e mer som enmanshund, nu får han all fokus på sig själv. Bästa ja har gjort. Å får ju träffa han när ja vill med. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Wand
1

Himla tråkigt att människor avlar på hundar av dålig mentalitet, riktigt dåligt och det bör enligt mitt tycke vara olagligt att avla på det viset. 
Att avla bara för att tjäna pengar…

Tråkigt TS att du inte fick ha kvar Lucas, men han verkar ju ha fått det fantastiskt hos din far, så vi får hålla tummarna för att han får ett långt och lyckligt liv trots att han blev som han blev!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[nataschaj]
0

Kan också tilläga att han va inte planerad från början, ja hade inga planer på att ta hem nån ny hund förra året efter som ja har andra planer. Men efter som mina bekanta vill så sa ja ett spontant ja till dem, utan å tänka mig för.

Men de gick ju som de gick å ja känner att ja inte vill ha 2 hundar som rätt som de e kan flyga på varandra, de va inge kul för mig å stå där när Lucas bara flög på Gibban bara sådär, han va skit svårt å få bort, inte lätt med såna stora raser.

Men hur som, Så märkte ja av från början att han är en hund som skall bo utan andra hundar och eter som han fasna för pappa å pappa för han, så va de lätt val å han stannar i familjen.

AnneN
0

Tänk på tonen och följ skrivreglerna, det är inte alls svårt!

Har nu rensat bland en del otrevliga kommentarer i denna tråd och vill inte se fler påhopp på TS, svordomar eller andra brott mot skrivreglerna.

Hoppas det räcker med denna varning i tråden så jag slipper börja dela ut formella varningar och skrivförbud.

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!