Byta från Diet till???
Har en 11årig jakt blandis som nu gått på veterinärens diet foder. Vad skulle vara lämpligt att byta till sedan när hon ska börja äta "normal" mat? Hon är lättfödd och äter allt.Light foder i butiken fungerar inte.
varför har hon ätit vetrinärfoder? jag tycker du ska titta på bra foder är den lättgödd så skulle jag välja ett foder med mindre fett men ändå ett bra foder. Har du fler hundar? Vad äter dom?
För att jag provade Light foder från andra tillverkare och inget hände trots motion.När jag nämnde detta för vet och hon dessutom såg hunden och vikten så kom jag fram till att jag ville prova deras diet foder(torrfoder) och hon har snart nått sin målvikt.
Jag har en stövare och hon äter Pedigree och fungerar bra på det.
2 lightfoder är inte bra vet om flera som ger det o får motefekt allså hunden går upp i vikt mer o blir bara fetare o fetare. Vad jag skulle eftersträva är ett foder med mycket protein/kött då det är nyttigare samt att det håller mättheten bättre. Men om man har en hund som går lätt upp i vikt så hade jag inte köpt ett foder med hög fetthalt. På Animal.se kan du se mängder med foder. Doggy har kommit med halvskapliga hundfoder Professinal heter dom, hur bra dom är kan jag inte exakt svara på men de är skapligt billiga o tycker de är bättre en Pedigree o vanliga Doggy varianterna. Svenskt är det så det är bra för miljön om man vill se det lite så oxå http://animail.se/doggy-professional-extra-skonsam-gron-18-kg.html där kan du se en som jag såg hade mindre fett iaf Hoppas du får mer bra svar
Tack för svar.Ska kolla upp lite foder och jämföra.