Var kan man hitta hund?
Vart hittar ni era undar? Om ni inte letar en specell ras utna snarare är ute efter en ung hund hälst run 1-3 år som blir en bra sälskapshund oavsett rasa och storlek.
Jag kollar lite på blocket men föröker även kolla på hundstall.
Har nå några bra tipps var man kan leta?
Jag kan tänka mig att köpa en eller bara bli fodervärd/ tillfälligt hem.
Har alltid velat ha en Schäfer men tror inte det är en bra hund för mig idagens läge.
Funderar på Maltes, Pinsher, Chihuaua, yokerterjer, men även större hunda tex de olika vintraser som finns.
Har även kollat en del på Sheltie.
Var för några år sedan och letade hund och vi skaffade då en Vit herde. Idang finns inte han kvar och vi behöver en hund som är betydligt lugnare. Därav betyde rde inte att hunden nte kommer få lära sig lite lydnad, kanske sök, Agility och frestyle. Jag är heltidsjuksriven och är perjodvis mer aktiv och perjodvis väldigt stillasittande. så hunden bör ju klara av att vara lugnare perjodvis iallafall.

vovve.net har annonser, http://www.skk.se/kopahund/, rasklubbars hemsidor då många har en sida där för omplaceringar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 Nej, där hittar man bara hundar registrerade i SKK. Men jag rekommenderar dig också att välja en registrerad hund om du är ute efter en rasren. Välj ingen "renrasig utan stamtavla" eftersom det alltid är något som saknas då. Till exempel kanske uppfödaren har avelsförbud av någon anledning, hundarna har det, de har inte genomgått de tester ich undersökningar som krävs osv. Om du inte lägger någon vikt på om de är renrasiga eller ej så välj en blandras istället, där det framgår att det är flera raser i valparna.
jag kollar alltid in lite anonnser just för jag är så nyfiken igentligen ska man ju ge tusan i kolla in det om man inte letar hund för alltid ser man ett par som verkar trevliga o man tycker lite smått synd om oxå
blocket o vovvenet är det jag kollar på. Jag hitta Chanel tror det var på eniro deras anonnsida inte hundra men 99% säker är jag. Sen kan man googla lite, jag tror någ att hundstallet är det ultimata stället då de talar sanningen om hunden o det gör inte alla hundägare som ska omplacera sin/a hundar.
Jag sitter nu på blocket, har ävne kollat en del på SKK men dom har så dumt att det är Valpar som läggs ut. Jag vill ha en omplacering.
Ska kolla Vovve tak för tippset = )
6 kom på ibland kan man oxå göra intresseanmälan hos polisen för dom kan få in lite hundar titt som tätt.
här kan du oxå kolla http://www.hundframjandet.com/omplacering/index.html
en blogg där finns det lite omplaceringshundar med bla en pudel som letar tillfälligt avlastningshem som sen kan övergå till permanent hem om allt går bra med hunden se bloggen http://omplaceringshund.blogg.se/
Jag köpte Gaia från blocket, och har kollat på en del hundar därefter också. Tycker att det är ett bra ställe att kika på då allt möjligt dyker upp där.
Köper man från blocket och sådant så är det dock rätt viktigt att man verkligen kollar upp hunden innan och ser till att få bevis på att ägaren inte ljuger med sjukdomar, skador, försäkringar och allt vad det är.
Jag brukar maila massor innan jag går något djupare i en annons oavsett vilket djur det gäller, så jag hinner få mig en uppfattning om hur säljaren är.
Med Gaia fick jag med vaccineringsbevis, veterinärsintyg, chippbevis och papper på att hon är reggad i jordbruksverket. Sådant är väldigt bra att få i handen så man ser.
Du har redan fått massor av tips på vart du kan kika, jag har inget att tillägga där, så jag får ta och önska dig lycka till istället då!
Ett litet tips är att googla på "hundar omplacering XXXX" (XXXX för stället där du bor eller ställen i närheten) så kanske du får upp något. Jag fann många katthem och ett omplaceringshem med både hundar och katter på det.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Har förökt utna stäre lycka på att gogla fram något.
EN veninna till mig tycker att jag ska överväga valp istället så nu sitter jag och funderar på det. Sambon är dock emot Valpar.
Ts, har du kollat Hittehund.se?
11, varför är han imot valp?
Japp har varit inne på hittehund. men tittar till de lite då och då.
Sambon tycker dom är jobbiga, kissar inne biter och naffsar. Hadde ne problemvalp för några år sedan och det har tyvvär satt sina spår hos soss både psykiskt och på mina armar i form av små bitärr.
Men pratade under promenaden nu idag och han behöver nog vänja sig vid tanken bara.
Vi har en blandras på collie, setter och någon sorts spets
Vi köpte då hon från blocket :) och det roiga är att vi ser hons bröder/systrar hela tiden :)
både och :)
du kan ju kolla med att få vara fodervärd till försvarsmakten och få ta hand om deras hundar eller ja Valpar. Det gör jag tar hand om en tik på 8månader :D.
Lycka till :)
Säger grattis igen