Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1662 ggr
League
0

Sommarvandring :)

Nu börjar planeringen inför sommarens Vandring :) Vi ska ta ett par dagar på Öland, vandra över ön med ryggsäckar, hundar o alltihopa.

Funderar på om det är något särskilt jag borde ta med mig?

första-hjälpen-väska och bärsele (lätt att lilla hunden blir jätte-trött) tar ju självklart med både vatten o mat. Vi vet att vi måste hålla koll efter den elaka svart-gråa ormen, huggorm som är en tråkig medlem av svensk fauna :P

Någon som har ett bra tips på bra-att-ha saker när man är långt ute i naturen med sin hund?

[Forest]
0

Jag kan tänka mig att det kan vara bra att ha kortison-tablett med sig om man råkar ut för kanske för huggormen. Ska ni allså vandra på Öland ? Häftigt måste jag säga har ni bokat in vilken vecka ni vandrar oxå.

AnneN
0

Fästingmedel eller liknande, fästingplockare om man inte vill plocka dem med fingrarna.

Vattentät hundsko (om de skadar tassen så bandage hålls torrt och rent)

Nummer till närmaste veterinär.

Självklart koppel, men kan även vara bra att ta med långt koppel/lina iallafall om man har hund som inte kan vara lös utan att jaga vilda djur.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

League
0

Det ni har nämnt finns i min första-hjälpenväska för hund. Utom kortisontabletter. får fixa detta.

#1 Nej, vi har inte bokat något än, vi tänker kolla på väder plus när sambon har semester. Sen är det ju inte så knepigt att ta sig till öland, tar bilen över bron :P Däremot har vi inte valt om vi vill gå på Alvaren, eller om vi ska vandra mer effetkivt o gå längst hela ön, norr till söder. Och igår kom funderingarna på att cykla istället… så vi har en hel del att gå igenom o fundera på.

[Forest]
0

3 finns en helt underbar väg som går längst kusten på från (tror den börjar) Borgholm och uppåt längst hela den kusten det är en sämmre väg som inte är direkt utmärkt men vi tips om att glida den o gör det varje år vi är där :) Cyckla låter fövisso bättre för er men vet inte hur hundarna orkar o sånt men varsin cykelvagn kan de åka bitivs med Flört Öland är ju väldigt fin vi åker varje år än finns det saker vi inte sett Flört

League
0

mm, våran får plats i cykelkorgen o en av de andra med (med lite tur iaf) sen den 3e hunden är en schäfer blandis, som får promenera vare sig han vill eller inte, liiite svårt att få plats med honom någonstans :P men han har så mkt energi och så "på" så det är nog inga problem. Vi får diskutera fram vad o hur vi ska göra =) men cykel o sånt e inga problem att fixa ju, däremot kan det vara problem att få in allt i bilen :P om vi ska ha 4 cyklar, 2 cykelvagnar, 3 hundar samt tält o packning, samt 4 pers. Haha, får leasa en buss :D men vi ska nog komma på hur o vad vi ska göra, men vi ska iaf till öland

[Forest]
0

5 jag tror säkert de orkar men jag vet inte allså hur mycket en hund orkar springa/gå per dag därav mitt svar Flört