Aramis onda tillbaka
Den 1:a november var jag med Aramis till veterinären i Kiruna eftersom han hade så ont i ena benet att han skrek då och då när han rörde sig. Han fick då smärtstillande tabletter att gå på ett tag och skulle vila.
De trodde att det var en sträckning och efter perioden med tabletterna försvann det.
Nu har han ont igen
Han rör sig normalt ute, då är han glad och normal på alla sätt. Har tagit kortare turer med honom idag eftersom jag inte vet vad som är felet. Ska självklart ringa veterinären i morgon när deras telefontid öppnar, men tills dess tänkte jag att någon här kanske kan ge förslag på vad det kan vara, för det gör så ont att se sin bästa vän nere när han inte kan berätta för mig vad det är.
Värst verkar det vara för honom när han legat ett tag. Då är han stel och verkar ha ont, några få gånger har han pipit till. Hans humör är lågt inomhus, han ligger mest och är inte "på" på samma sätt som han vanligtvis är.
Vad kan det vara? En sträckning igen? Eller har det varit något annat än en sträckning hela tiden? Artros? Jag har ingen erfarenhet av det så jag vet inte hur det visar sig.
Vad tror ni? Jag är medveten om att ni inte kan veta säkert eftersom ni inte ser hunden osv, men att få synpunkter här kan göra min väntan till veterinären lite lättare att stå ut med, då gör jag i alla fall något.
Det kan vara vad som helst så här års är det väl en del sträckningar som sker. Vi får hoppas att det är bara det tycker du borde märkt om det var något som hänt annars. Håller tummarna o tassarna för att det är bara något simpelt :)

Sträckning, någon sena som bråkas, ledband, muskelinflammation, ja vad som helst.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Har du provat att ge honom Glykosamin?
En bekant har sin 3:dje Berner sennen och alla 3 börjadr få problem med lederna redan i 6-7 års åldern. Glykosamin hjälpte bra.
Jag har börjat ge min 13-åriga kille det också, han är inte halt längre :)
Hoppas veterinären kan få fram vad det är.
Zabelle
lite nyfiken
Hur är det med honom?
Vi var till vettis igår, fick trava och gå så de såg hur han gick. När veterinären sträckte ut bakbenen på honom reagerade han och tyckte inte om det. Så de beslutade att röntga ryggen på honom.
Så han sövdes. När de sedan skulle lägga honom till rätta för att få bra bilder var det något i ryggen som hoppade rätt, en som var utbildad på leder och muskler och sådant kände igenom honom lite mer och fick det att lägga sig lite mer rätt. Så de trodde att det var en låsning i ryggen som gick upp när han blev så avslappnad.
På bilderna sedan såg de inget konstigt iaf, så det trodde att den där låsningen kunde ha varit orsak till hans onda och stelhet.
Vi fick Rimadyl utskrivet och långa promenader ska tas :). Så nu hoppas jag att det var det och att han får vara pigg och glad.
#3 Det ska jag testa :)
#6 Den här har jag köpt till min hund:
http://www.svenskadjurapoteket.se/privat/product.php?id=12
Det finns säkert billigare alternativ i djuraffärer, men då är det mindre av de verksamma ämnena, gissar jag…
Hoppas han håller sig frisk nu 
Zabelle