fick en fråga?? :-/
Hejsan,,
jag fick i dag en fråga,,,
vilken ras skulle du para din hund med (tibetansk spaniel) om du inte skulle para renrasigt?
jag blev ju ganska paff över frågan och sa att jag inte tänkt para henne alls som det ser ut och framföraallt inte med annan ras..
fick då en motfråga,,
men om?
jag vet verkligen inte..
vad skulle ni säga?
vad tror ni skulle passa,,, jag menar,, jag skulle ju kunna säga,, amstaff,, men det är ju liksom inte rimligt övh…
så vad tror ni är "rimligt" pudel? för/nackdelar? shih tzu? för/nackdelar? lite sånna tankar…
så jag vet vad jag skulle kunna svara….
tack på förhand..
mvh Linda
''så jag vet vad jag skulle kunna svara….'' Det är väl bara at säga som det är, och inte leta efter svar på hur någon helt annan människa skulle göra i en sådan situation, och använda dennas svar?
hade valt en hundras i samma rasgrupp eller som är så lik tibben som möjligt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vet inte vad jag skulle valt för ras, men känner ett par blandningar mellan tibbespaniel & chihuahua som är helt underbara.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag hade svarat -Men varför?
>>>Malum domesticum<<<
varför svara om tanken inte fanns, skulle någon fråga mig så skulle jag ge ett rakt ärligt svar att jag inte skulle stödja annat är reggad/renrasig avel på mina

jo men absolut,,, hehe nåja,,
jag
svarade: sankt bernhard,,
fick till svar,, MEN det går ju inte,,,,
svarade: nej precis… jag skulle inte blandrasavla…eller avla utan att regga valparna.
//Linda
Det ar ju igentligen inte omojligt aven om den stora vovven ar hanen…de kan hitta pa allt mojligt minns enbart en vaninna som hade en liten ras och slappte ihop sin hoglopande tik med en jatte stor hane for "det ar ju inte mojligt att dom skulle kunna gora det pga storleksskillnaden" men tiken fick Valpar for det…
Dock minns jag inte vilken blandning det var, ska nog ta reda pa det!
Medarbetare på matlust

#9 hoppsan, annars tycker man ju att det borde vara rent fysiskt omöjligt att para en liten tik med en jätte stor hane.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
jag skulle blanda den med pudel.. Har en sådan blandning lite längrener på gatan en familj, ohoj så söt den är den tränar och tävlar med den den är också väldigt vänlig och lätt lärd!
#10 och #11 Min kompis berättade om att en hon kände hade en Grand Danois som blev på smällen med en Chihuahua.
Tror Grandisen låg ner då.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#14 Stackars taxen :/
Vet en med som hade tax/schäfer. Då hade "uppfödaren" (vill inte ens kalla dem för uppfödare) ställt taxen på en stol! Så att den skulle kunna komma till lättare :/
#16 Ja det är helt fel ;/
och taxen var tiken