Vad vill ni läsa om?
Har lite idé torka på intressanta artiklar till sajten…
Vad vill ni medlemmar läsa om i våra artiklar? Alla förslag är välkomna och inget ämne är för litet eller för stort för att skrivas om! 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kanske en artikel om vad som är bra att ha hemma om hunden blir sjuk? :)

#1 Tänker du då typ vad man bör ha i första hjälpen kitet?
_**/Mvh Anne

#2 Ja.

Tar gärna emot många förslag! 
_**/Mvh Anne
1. Första hjälpen för hund. Hur man gör "mun mot mun" metoden, om hunden blir över hettig, hur man lägger bandage, samt hur man stoppar blodflöde vid alvarlig skada. Allt om det. (jag kan förviso allt detta, men för dem som inte kan)
2. Hundens sklett och anatomi (om de inte redan finns) ev blodomloppet, hjärta + hjärna fungerar.
3. Hur hundens alla sinnen fungerar
4. Hundens kropps spårk (om de ej redan finns)
Några förslag i alla fall.
5. Hundens historia om det häller inte finns.
6. Kändis hundar (som lassie m.m) om det räcknas annars kan de vara intressant å veta hur dem gjorde med träning, uppfödning m.m
Jag vet inte om det här finns, men jag skulle gärna ha en artikel som samlar olika "vad ska man göra om…" för när det händer något man inte vet hur man ska göra så vill man ju söka information snabbt / ha det i bakhuvudet. Alltså typ, vad ska man göra om hunden blir huggormsbiten, om hunden får våtexem, om hunden blir överhettad, om man ser en hund i en varm bil, om hunden är dålig i magen osv.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Kanske hur man lär en hund söka svamp
Jag skulle gärna se bra tips o sånt om olika "problemlösningar" det kan vara simpla problem som man kan lösa enkelt men kanske på flera sätt. Kanske trist o skriva om? Men just ta ett vanligt problem 2 gånger i månaden o skriva om samt andra kan ställa frågor om detta.
Jätte bra tips ni andra kom med iaf :)
9,Skulle vilja att ni startar trådar om detta,för ofta så händer det saker som man vill ha ett varför på,och sen glömmer man bort det lika fort…så starta gärna trådar om både svåra och simpla saker så kan vi ju alla hjälpas åt

*putt*
_**/Mvh Anne
jag vet inte om det finns en sån artikel, men jag skulle vilja läsa om seriös blandras avel. Olika blandningar som finns och vad man avlar mot för mål. Som tex labradoodle.
tillägg: även blandrasavel som resulterat i renraser. Alla raser var ju blandraser från början och det skulle vara intressant att läsa om olika raser man blandat för att få fram en ny ras och vad man avlade mot. Tänker på tex eurasier.
Skulle vara intressant att läsa om vad som gör att vissa blandraser räknas som renras och andra inte?
Vad och vilka kriterier gör att FCI/SKK godkänner vissa som raser och andra inte
jag skicka ett PM till Anne ang ideer jag vill läsa om. Och jag orka inte skriva om allt så jag kopiera det jag skrev till henne :)
Lite typsist öronsjukdomar o sånt +hur man gör rent ett öra utan skada den+lite typiska raser kanske :P
Sen tänkte jag man får nästan aldrig någ av info om detta. Är så lätt att man inte märker eller vet hur ett öra luktar :P Eller så kanske nån som är duktig på skriva kan knopa ihopp något om detta :)
Kom på en sak till. Varför inte ta från tipp till tå-vanliga sjukdomar lr liknande. Fast i olika artiklar först öron sen nos+mun kanske-hals/strupe kroppen/mage osv kanske blir för mycket
Men lite vanliga som tassar o hur man sköter tassar bäst typ vid sprickor-svamp mm Många som inte heller vet om hur man ser att hunden kan ha mask samt att analköteln är "full" eller vad man nu kan kalla det.
Är någon bra på något av dessa ämnen? och vill skriva ihop en artikel?
Man behöver ju inte luska fram all info om exp: öronsjukdommar men lite vanliga sjukdomar/åtkomma det kan man skriva om :)
En artikel om Kennelhosta som berättar vad man ska göra, hur det smittar, symtom, hur man behandlar och vad man bör tänka på.
Livmodersinflamation (heter det så?) likadant som med kennelhostan.
Och andra "vanliga" men allvarliga sjukdommar som drabbar hundar. Kanske detta redan finns, har inte kollat igenom artiklarna på länge 
ger denna en putt :)
putt vill ha mer förslag, ska nämligen skriva en artikel, så har ni bra fler förslag kan ni skriva här eller skicka ett pm till mig ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är också intresserad om Kennelhosta. Ska man eller ska man inte vaccinera.
Svampsök är jag också intresserad av .
Vad gör jag om min hund blir ormbiten. Har hört olika versioner om detta. Har tabletter hemma. En del säger åk direkt till veterinär utan tabletterna.. Tabletterna sprider serumet. Andra säger tvärtom????
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
#19 Varför skulle man inte vaccinera? 
#20 Vissa vaccinerar varje år, vissa typ vart fjärde år.
Jag är också lite konfunderad över detta…
Puttar upp, för att tänkte skriva en ny artikel :) Så behöver tips på vad ni vill läsa om! :)
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus
Nu är jag ny här på blandrashundar så jag är inte helt 100 på vad som redan finns och inte. Men jag skulle gärna läsa en artikel om vad man kan förbereda sig på när man tar hem en ny hund i "slyngelåldern" som dem så fint kallar det här haha. Alltså vad man kan tänka på när man tar hem en hund på 7-12 månader ungefär. Om det är någonting särskilt man ska ha i åtanke osv :)
Och väldigt gärna om hur man kan lära en hund att umgås med/vänja sig vid andra djur. Att hunden liksom inte är allt för intresserad och respektlös, utan hur man lär dem att respektera och möjligen hålla lite avstånd. T.ex. gnagare, hästar, katter.