Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 918 ggr
[finamöss]
0

Ny här och fråga

Hej! Vi har en tik av shitzu blandras. Vi funderar på hund nr 2 och har ev. hittat en shitzu blandis valp. Vad tror ni om ålderskillnaden på ca 1 år? Våran tik är 1.6 år och den andra är 6 månader. Vi har erfarenhet av hund sen innan och har även haft två hundar ihop innan så vi vet vilket ansvar det innebär.

AnneN
0

Hej och varmt välkommen hit Glad

Jag tror det är en ganska bra åldersskillnad, det som brukar kunna vara jobbigt är om man har en hund i spökåldern och skaffar en valp eller har flera hundar som hamnar i spökåldern samtidigt.

Men om hunden inte har en massa problembeteenden och ni känner att ni vill ha och klarar en hund till så ser jag inga problem alls med det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[finamöss]
0

Tack AnneN för ditt svar!

Vi har haft en annan hund tillsammans med denna tik men den andra tiken ( 6 månader yngre) gjorde utfall mot flera saker utomhus. Annars gick rutiner, skötsel och annat mycket väl här hemma. Så får vi kolla på shitzu tiken kommer vi nog be om prov boende innan, men en valp ska vid okomplicerade förhållanden gå bra. Då provar vi…går det inte bra så gör det inte.

Eftersom vi är hund vana så ser vi nog snabbt vad som inte fungerar. Hunden är katt och barnvan som faktiskt talar för den. Så hoppas det går fint. Tusen tack för ditt snabba och kunniga svar!

AnneN
0

#2 Ja men då låter det ju inte som att det ska vara några större problem Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[finamöss]
0

#3 Tack! Då provar vi så återkommer jag med resultat.

vallhund
0

Jag föredrar en åldersskillnad på 3 - 4 år, så den första är mer färdig när ny valp anländer.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[Forest]
0

har den ålderskillnaden på mina och det funkar bra, tillomed bättre än väntat måste jag säga. Våran Enja som är den äldre har tuffat tillsig o visar väl framfötterna bättre än innan vi hade Donna. De busar o leker fint. Jag tränar dom själva men oxå tillsammans, det tar lite extratid det gör det det kan man itne sticka under stolen. Men men får mycket ut av att ha 2 hundar oxå :) Lycka till Glad