smakprover ??
Någon som vet om det säljs smakprover av torrfoder nånstans ??
om jag inte minns helt fel så säljer foderbilden smakprover. färskoder iaf nordic fick man smakprov då var det en 500g korv nordic är färskfoder o det fick man då av återförsäljaren.

De flesta foderföretagen brukar skicka små provpåsar om man kontaktar dem via deras hemsidor
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 Gör Orijen detta? Ska snart byta och vore praktiskt att se on det uppskattas innan man köper en 14kg-säck.

#3 Vet inte, men du kan ju kontakta dem och fråga http://www.orijen.se/
_**/Mvh Anne
Ok… hur låter innehållet i detta torrfoder ?
Ingredienser:
Kyckling (> 20 %), majs, vete, sorghum, animaliskt fett, hönsmjöl, korn, torkade sockerbetsfibrer, kycklingdigestiv, fiskmjöl, hela torkade ägg, jäst, kaliumklorid, salt, sodium hexametafosfat, DL-metionin, glukosamin HCI.

#5 Vilket foder är det? Jag gillar överlag inte foder som innehåller spannmål och 20% kyckling tycker jag låter ganska lite
_**/Mvh Anne
ok, det är eukanuba *stavning* ?

#7 Okej… Har testat det fodret till tidigare hundar men ingen av dem har direkt gillat det, inte ens labradorerna som annars var matglada. De åt fodret men jag såg på dem att de helst ville slippa, varför vet jag inte.
_**/Mvh Anne
ok.. ja. Är det fel att enbart ge matrester till hunden tycker du ?
9 man bör tänka på vad det är för matrester oxå att ge potatis kan vissa kräkas, pasta en massa vetemjöl och man får tänka på hur man kryddar. Sen allt som ska undvikas lök osv Jag tycker det är smidigare att itne ge rester vi ger väl ibland då vi äter kyckling så rensar jag skrovet på allt kött. Pankaka är de glada i men det får jag itne ge nu på ett tag iaf itne till Enja då hon har gått upp lite i vikt :S

#9 eftersom en hel del nyttigheter i maten förstörs vid tillagning så skulle jag istället rekomendera barf, mer om det kan du läsa på http://barf.ifokus.se/
_**/Mvh Anne
Ja.. undrade bara i och med att jag inte hittat ett bra foder ännu för min lilla gourmé tjej här hemma. Men matresterna från oss slinker ner snabbare än snabbt, och talltiken blir renslickad :)
9# min veterinär säger att det är bra att ge matrester som kompletering eftersom det gynnar hundens tarmar eller vad det nu var
skulle aldrig ge min hund bara matrester då det troligtvis blir för lite mat åt hunden
tipsar om bozitas foder som min kräsna tjej gillar
13 va? o vad är det då för matrester h*n mena? och Bonzita vad innehåller det är det torrfoder eller blötmat du menar?
Hitta det på foderbilen http://foderbilen.se/bozita-original-15kg.html
Innehållsförteckning: Fullkornsvete , kycklingköttmjöl, animaliskt fett, kycklingkött, majsgroddar, betfor, köttbenmjöl, kycklingbuljong, betfibrer, koksalt, monokalciumfolfat, bryggerijäst, kaliumklorid Jag ger till kräsen hund teast of the wilde den gula innehållsförteckning: Bison, lammjöl, kycklingmjöl, äggprodukter, sötpotatis, ärtor, potatis, rapsolja, brynt bisonkött, brynt hjortkött, havsfiskmjöl, kolinklorid, torkad cikoriarot, tomater, blåbär, hallon, extrakt från Yucca Shidigera

#14 Bozitas torrfoder är i min mening mest skräp, men deras blötmat är rätt bra.
_**/Mvh Anne
#3 Vi kontaktade Orijen för smakprov då min mormor ville testa det till katten. Väntade och väntade men fick inget svar. Sen helt plötsligt låg det ett paket i brevlådan :) Och med tanke på att det var till katt så var det inte ett litet smakprov vi fick inte. Så maila eller ring dom :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Har mejlat och bett dem skicka, får hoppas att det kommer något!
15, ja blötmaten är bra mycket bättre än många andra blötmat. Lite synd att inte de inte gör torrfoder lika bra.
#17 Håller tummar. Men det kommer nog :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives