Hur länge kämpa?
Axel är 3 år. har kroniska mag problem. Kvalster/damm & pollen allergi.
För en vecka sedan(tisdagen) blev han inlagd pga kräkningar. PÅ Onsdagen opererades han pga föremål i tamen. På Fredagen fick han komma hem. PÅ Lördag kvällen fick vi åka in akut pga 40 graders feber. Febern minskades men nu har såret svullnat. Risk att de måste öppna honom igen.
Vi har snart överstigit försäkrings summan på 50,000kr. Sen kan vi inte lägga mer pengar. De är slut…
Sitter bara hemma & väntar på " samtalet". Axel lider & har ont. Han har rasat i vikt & ser hemsk ut. Jag kämpar att han ska bli frisk.
Men när ska man sätta stop?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
När man ska sätta stopp är en lite svår fråga, men veterinärerna brukar ju vara bra på att se realistiskt på saken, vilket man själv inte alltid kan göra i sådana situationer.
De skulle ringa igen idag om de behövde öppna honom igen. Än har jag inte hört något. Måste vara positivt.
Axel går som min service hund. allt är så mkt svårare utan honom. Tårarna har forsat idag & tror huvudet sprängs snart
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Vad har han för kroniska magproblem? Är han vaccinerad för allergierna eller äter han mediciner?
#3 han har magkatarr pga hur han växte upp innan han kom till mig. Ang allergierna så håller vi det i chack. På sommaren får han ögon droppar & cortison om det behövs. Hemma håller vi det kliniskt rent. Han äter bara folsyra för han lider av folsyra brist. Sen han började med Folsyra är magen bättre.
…………………………………..
#4 Så i nuläget är det operationen som ställt till det? Vad hade han i tarmen?
Jag hade slutat när man insett att hunden inte kommer kunna återgå till ett trevligt normalt liv, eller när operationer eller ingripande veterinärbesök blir för många. Man får själv dra en gräns när man tycker att det räcker, och jag kan inte bedöma utav en text om ni borde ta bort honom nu eller inte. Allt är beroende på hur han mår vardagligt eller om han tar skada av operationerna som pågår nu.
Jag tror att vetrenären har klantat sig. Han fick komma hem 2 dygn efter operationen utan antibiotika. Sen kom febern.
Hans mage hade varit bra sen April-11. När magen väl är bra så är det full fart. han älskar att arbeta & livet leker. Det är sen operationen i Ons som han blivit sämre.
…………………………………..
#7 Hade han ätit i sig nån olämplig grej som fastnade i tarmen? I övrigt låter det ju som att han mår bra, och då behöver du nog inte oroa dig det minsta som jag ser det.
#8 ja. Två pipar + tyg från en leksak.
man överreagerar säkert. men när det handlar om mina djur så tänker jag inte klart.
…………………………………..
#9 självklart är det så, men jag har svårt att se att det i nuläget skulle vara så allvarligt, jag menar, när man läser överskriften i första inlägget så tolkade jag det som att han varit allvarligt sjuk väldigt länge, och att han inte såg ut att kunna ha ett värdigt liv ….
han värkar kämpa på bar hoppas på det bästa!!
MVH Josefin.
Husse har nu ordnat fram 10,000kr till.
Axel har varit sjuk hela sitt liv. Han är svårt sjuk mellanåt. Komplikationer av en operation är inte att leka med. Men jag vet att jag alltid tror det värsta. Jag är sån
…………………………………..
Gösses sicken oturshund , kan han inte hålla sig från vetrinären några år, så matte o husse får pusta ut lite. Axel har tur som hamna i rätt hem det märks. Jag håller tummarna för att han blir bra i såret o ger sen tusan i att göra extrautgifter till husse o matte. Styrkekramar och håller tummar o tassar för er.
#13 tack. Vi har lagt mkt, mkt pengar på denna hund. Vi älskar honom över allt annt. Min lilla kille på 45 kg.
Idag ska han få komma hem med strikta restriktioner & återbesök om några dagar
…………………………………..
Jag beklagar verkligen att ni har haft sådan otur med både hälsa och olycka. Förstår att det måste vara fruktansvärt för er båda.
Jag förstår också att pengarna kan ta slut. Minns en månad då jag lagt ned 12.000kronor på min sista Schäfer samtidgt som halva mitt sparvpapegojbestånd blev akut sjuka (virus som smittade mellan fåglarna) , behövde vård, mediciner samt obduktioner av de som dog för att ev. kunna hitta rätt diagnos och antibioticum.Jag vet inte hur jag fick ihop det….det var katastrof allting iaf.
Känner du till Bosses Hundhjälp? Vad jag förstår kan en ansöka om ekonomisk hjälp till exempelvis veterinärvård:
Hur mår han?
Vi var inne på efteer kontroll idag. Har en liten infektion i såret. Men han går på Antibiotika redan. Ska ta stygnen på Onsdag. Så han repade sig. Trodde inte han skulle fixa detta. Men nu börjar han tigga mat & vilja busa. Så det känns så bra.
…………………………………..
17, det är verkligen skönt o höra att han mår bättre. Hoppas nu att han håller sig i skinnet så ni får pusta ut lite o få i ordning på spar-ekonomin igen :)
Stackare hoppas Axel mår bra snart!
#17 Håller tummarna på att det fortsätter gå¨bra för honom!
håller tummarna för er
annars är mitt bästa tips, följ era hjärtan
var med och avlivade min katt för flera år sen. det var fruktansvärt :( hon bodde hos min dåvarande kille å var bondkatt, oförsäkrad. de la ut 30 000 på henne innan man upptäckte att skadorna var för svåra. hon hade blivit överkörd av en traktor
när det är dags för cola, min 3 åriga hund vet jag att jag kommer veta om när det är dags, man inser det på något gymt sätt
håller alla mina tummar för er och mina tankar är hos er <3