Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2739 ggr
[Vargnatt-]
0

Lilla Nitro

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Huffa, vilken juldag det blev igår. Lilla Nitro fick grymt ont i ena bakbenet, han tjöt och kunde inte stödja på det alls.

Så mamma och han fick åka till Gällivare där veterinären hade jour, därifrån fick de veta att något i delen mellan tassen och knäet tror jag det var, hade hoppat fel. Och det krävdes operation för att rätta till det.

Varken Gällivare eller Luleå kunde göra det. Så nu har mamma, min äldsta syster och självklart då lilla Nitro påbörjat en bilresa ner till Strömsholm (har för mig det var namnet). De åkte tidigt i morse och är väl framme i kväll någon gång.

Jag och Aramis har stannat hemma, vi är båda två oroliga och tycker det är väldigt tyst och tomt här hemma. Märks så tydligt på Aramis att han förstår att något är tokigt, och att han saknar sin kompis.

Ni kan väl hålla era tummar och tassar att det går bra och smidigt där nere så Nitro får komma hem igen snart.

Maja2
0

Håller tummarna!

AnneN
0

Här hålls alla tummar och tassar för att både operationen och bilresan i jultrafiken ska gå problemfritt!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Stackars liten, det är en bra resa de åker hoppas allt går bra med Nitro och att han snart är på benen. Det bästa är att här nere är det fint på vägaren.

[Vargöga]
0

Håller tummarna jag med.

[Vargnatt-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla hållna tummar och tassar! De kom fram till djursjukhuset igår vid 23 tiden, vid 2 på natten hade de kunnat åka till vandrarhemmet där de ska bo. Men Nitro fick bli kvar på sjukhuset, vet inte så mycket mer än.

De ska undersöka honom idag och sedan ringa mamma när de har något att berätta.

Lillskiten med sitt lindade ben innan de åkte neråt till djursjukhuset. Påsen hade mamma satt på för att bandaget inte skulle bli blött.

AnneN
0

Vad skönt att de kom fram utan olyckor!

Fortsätter att hålla tummarna för att allt ska gå bra ända tills lille Nitro är frisk igen!

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

Sköt att resan gick bra. Hoppas på goda nyheter, håller tummarna för lilla Nitro

[Vargnatt-]
3

Nu har jag blivit lite mer uppdaterad av mamma.

Nitro slipper operation :). Veterinären ville inte operera fast det som hoppat fel i benet eftersom benet tydligen riskerade att bli kortare eller snett då. Så han har satt det i rätt läge och gipsat, så det får läka av sig själv.

De är fortfarande kvar nere i Västerås dock, han ska få gipset omsatt en gång till innan de får åka därifrån. Men enligt veterinären är han glad och pigg där på djursjukhuset :)

[Forest]
0

8, Skönt att det är i rätt läge o gipsat :)

Hunden jag är uppväxt med fick ena bakbenet (tror det var samma ben) 2 gånger då våran ena katt flög på honom och det var rätt hala plastgolv, gipsad i 6 veckor sen var han färdigläkt. Sista gången det inträffade var han en gammal gubbbe så en operation ville man inte göra, man han läkte även då och vart bra.

AnneN
0

Hur går det för lille Nitro?

_**/Mvh Anne

[Vargnatt-]
0

Nitro är hemma och har gipsat ben ännu. De har varit och bytt gips två gånger hittills, ena gången blev det röntgen för att se om det läkte bra och det såg det ut att göra.

Så ser det bra ut på torsdag så får han troligtvis ta bort gipset Glad. Han längtar nog, kan inte vara lätt att vara en pigg 5 månaders valp med massa energi som han inte får göra av med!

AnneN
0

#11 Vad skönt att det verkar läka bra iallafall Glad

_**/Mvh Anne