Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: länktips
Läst 2895 ggr
linoleum
4

Adoption av hund, intresse?

Detta inlägget skriver jag endast för de som är genuint intresserade av hundadoptioner och import av hundar. Negativa kommentarer sparar jag hellre till ett inlägg i frågan om tycke.

Dogs of Portugal är en organisation som sedan augusti 2011 har jobbat med att ge hemlösa hundar i Portugal nya hem. Sedan i augusti har 52 hundar, 4 katter, 2 getter och en kanin fått nya hem. Många hundar kom till Tyskland, Danmark, Holland, Norge samt. Sverige.

Vi är 13 dagar in på det nya året och hittills är 23 hundar reserverade - varav 3 stycken kommer till Sverige i februari.

Jag har precis ordnat med en Svensk blogg för de som föredrar att läsa information om hundarna, sheltret och organisationen på svenska ist för engelska. 
Av 400 hundra hundar så har jag tagit ett urval och lagt upp på sidan för hundar som skulle passa svenska familjer. Men det finns också möjlighet att maila och berätta vad för sorts hund man är ute efter. Min portugisiska kontaktperson vet det mesta om alla hundarna och garantierna på att hitta en hund som matchar din beskrivning är egentligen 100%.

Summan för att adoptera en hund kan ligga på mellan 250-400euro, beroende på flygbolag, hund och om det är fler som valt att få hem sin hund med det flyget.

Kontaktuppgifter finns på bloggen, samt annan nödvändig information.

http://hundarfranportugal.wordpress.com/

[Forest]
1

Kul att du gjort en blogg o jag ska genast in o titta :) Jag hoppas att alla hundar får bra hem vart de nu hamnar :)

Maja2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min älskade Kelly är från Portugal :)

linoleum
1

Fick just reda på att vi nu har 26 hundar reserverade! + 3 stycken som är intresserade av hundar. Så det ser ut att bli ett spännande år! :)

Vilken pärla! Genom vilket shelter/organisation hittade du henne? :)

Maja2
0

#3 Genom Hundrondellen :)

[Forest]
0

jag kunde inte se på hundarnas filmer, kan dok vara min dator som är knäpp. Flört

Frida B
0

var inne och kollade hemsidan och fastnade för så många underbara hundar! bra sida :D

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

linoleum
0

Ajdå! Du får kolla upp det, för hittills har ingen annan haft det problemet! :)

Niiinah92
0

Den dagen jag är färdigstuderad och fått jobb så ska jag definitivt adoptera en sötnos, om det blir från Spanien eller Portugal det får tiden utvisaCool Många fina hundar på bloggen, hoppas alla finner bra hem!

[Forest]
1

Nu kunde jag se filmklippen :)

linoleum
0

En bra framtidsplan! :) Med tanke på att det fortfarande finns ca 380 hundar kvar som inte är på bloggen har jag lite att stå i!