Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 1949 ggr
[Norpan88]
0

Problem med att gömma saker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Min hund Vita, schäfer gillar att gömma sina ben. Hon tuggar inte på dom.. hon bara vill gömma dom och så skrapar hon upp nosen så hon blöder när hon ska gömma dom.

Hur kan man vänja av detta beteende?

Jag har tagit bort alla ben från henne nu. Hon kan få tugga om jag håller i benet, men det vill inte hon.

[Norpan88]
0

Hon gömmer även vissa leksaker.

[Norpan88]
0

putt

isafisa
0

*tass* Har haft samma beteende på en hund, men hon kunde tugga när jag höll i det. Däremot hittade man alltid ben i vrår och skrymslen.. Så är nyfiken om någon har ett bra svar :)

[Norpan88]
0

Värst är det när hon skrapar upp nosen så det blöder Obestämd

[Forest]
0

skapar upp nosen så hon blöder är kanske lite för hon anser att hon måste täcka benet mer allså gömma det längre ner så ingen hittar det? Du kan blötlägga benen lite så de mjuknar lite, då tror jag att hon äter benet. våran fd hund tog gärna grannens sliskiga äkliga ben när vi gick in till dom, hon hade själv 100ben helt obitna ofta fick han tillbaka ett nytt av mig eftersom hon tjuva ett halätet ;) Så efter det så börja jag blötlägga benen vips börja hon gnaga fint på dom oxå.

Jag märkte oxå att köpte jag iring som itne var hårdpressad utan mer vitt i färgen dessa gnaga hon gärna på oblötta. se länk http://www.dixis.se/product.html/tuggring?category_id=50 

Lycka till!

[Norpan88]
0

Tack för tipset. Ska prova blötlägga dom lite!

[Forest]
1

6 varmt vatten ska du ta så går det snabbare. Flört