Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: valpar-avel
Läst 2711 ggr
guilliotine
0

120108 Tik sökes till avel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det så att min pappa har bett mig sätta in en annons åt en kompis vägnar, så tänkte göra ett försök! Hanen i fråga är bror till en hund vi hade, så vi är bekanta och jag har koll på temperament etc.

Han har en fantastisk blandras mellan Siberian Husky och Dogo Canario, och hela kullen (vi hade en hane därifrån, äger även mamma tik), är helt otroligt mysiga hundar, sällskapliga, lättlärda och trevliga mot hundar och folk.

Tiken är min så har varit med kullen från födseln, och har aldrig haft något problem med några av hundarna i kullen. Hanen som är aktuell för parning nu var även den snällaste av de alla. Hanen finns för övrigt i Skåne.

Vi kan nog absolut betala en slant för parningen, min pappa tänker nog även köpa en hund, likaså ägaren till hanhund. Vet att min pappa är beredd att betala en del för en valp i kommande kull, likaså ägaren.

OBS: Är lite snabb i svängarna här, har inte hunnit få bilden från ägaren än, men bilden jag bifogar är på Z, hanen vi hade ifrån samma kull. De är väldigt lika, dock är den aktuella hanen aningen smalare.