Lära en valp
Jag behöver verkligen tips :)
Donna försöker jag lära enklare saker, men hon förstår inte riktigt :) Jag har fått in sitt hyffsat bra nu, och stanna. Allt är inlärt normalt jag tar det lungt med träning eftersom hon är inte så gammal + att allt är nytt för henne. Men hon är trygg här landat på alla 4a ben o är en stollig busig tjej. 6 månader är hon nu o jag anser väl att man ska kunna lära henne lite mer. Hon är smart o påhittig, men jag kommer inte på hur jag ska lära henne riktigt. Jag försöker lära henne med godis eller foder ibland leksak. Ligg är helt kört försökt med de 3 olika sätten jag provade mig fram med Enja o Chanel helt omöjligt o få henen förstå vad jag menar. Jag tränar henne själv o ibland med Enja för att hon apar efter ganska bra Enja. Så visst snurra runt kan hon pga Enja jag körde lite trixträning med Enja. Tacksam för svar och tips, har ni länkar på olika klipps så uppskattar jag det eller boktips oxå :)

Nu vet jag inte vilka sätt du testat, men har du inte redan provat shejping så är det något jag rekomenderar.
kanske hittar du några tips på http://klickertraning.ifokus.se/
Då Velvet var valp så tränade jag genom att locka med godis/leksak, tex sitt genom att föra godisen/leksaken bakåt över hennes huvud och sa sitt precis som hon satte sig och då fick hon godisen/leksaken.
Ligg tränade jag genom att sitta framför henne och lägga godis/leksam på golvet med ena handen över så hon fick lista ut hur hon skulle göra för att få den och när hon la sig så sa jag ligg och tog bort handen så hon fick det som var under.
(detta var innan jag hade hört talas om klicker & shejping)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!