Stallhund
Jag har just nu arbetspraktik i ett stall utanför Luleå, självklart får jag ha med Velvet dit och nu då hon äntligen slutat löpa så har hon varit med för första gången 
Trodde jag skulle få en del sjå med att hålla reda på henne, att hon iallafall skulle försöka jaga hästarna i början, osv, men är nu väldigt stollt över henne då hon betett sig exemplariskt hela dagen.
Men snacka om att hon sover gott nu, hon är ju inte van vid stall och hästar så det var mycket nytt för henne + att hon är sådan som alltid ska ha koll på alla samtidigt, vilket gav henne en del springande då vi var 3 pers som var på olika ställen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vilket roligt jobb hon oxå fick ;) Vad är det för hästar i stallet antar det är lite mer privatägt o ganska många hästar. Phu du är väl trött du med, jag saknar väl hästar oxå lite. Men så här års är jag glad o slippa ha häst, jag är frusen lort
jag tror jag har förfrusit mig för många gg räcker med att gå ut en liten promenad så är en del fingrar vita lååååångt efter man vart hemma blodcirklationen är lika med 0 
Men en sak är säkert jag älskar hästlukt, var igår förbi en bekants hästar o tog en riktig indragning i manen. Hoppas att allt går bra för lilla fröken Velet på sitt nya jobb oxå och även för dig Anne :)

#1 Ja det är en privatägd ridskola med starx under 30 hästar eller ja mest ponny och 4-5 stora hästar.
De har lösdrift så är ett ganska lättskött stall då det bara är 2 st som står inne om nätterna.
Igår var det lite småkyligt då det blev över -10grader, men så länge man håller igång och jobbar så känns det inte så farligt kallt, var värre idag då det är några plusgrade och har regnat hela dagen så det är blött, slaskigt och halkigt.
Trivs, förutom det trista vädret, jätte bra på denna praktik 
_**/Mvh Anne
2 Låter kanon förutom vädret. 

Ajajaj, idag fick hon sig en minnesbeta som heter duga! Hästarna busade och sprang i hagen och Velvet började jaga dem trots att jag ropade på henne och rätt som det var fick hon sig en spark av ena ponnyn!
Resultat = 2 lösa framtänder & lite blod och en hund som tyckte hästarna blev väldigt läskiga så hon följde mig som en skugga resten av förmiddagen.
Pratade med veterinären nyss och han sa att med lite tur så är det bara tandköttet som fått sig en smäll och att tänderna då kan bli fasta igen när det läker, så ska avvakta och hålla koll några dagar, annars så kommer hon få dra 2 framtänder så det blir en stor glugg i överkäken.
_**/Mvh Anne
#4 Ajajaj hoppas hon lärde sig en läxa! Kunde gått illa :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#5 Ja det hoppas jag också… Med tanke på att hästarna har skor + broddar så är jag glad att det inte tog mer än det gjorde, hade ju lika gärna kunnat ta rejält i huvudet.
_**/Mvh Anne
#6 Ja precis :S Usch tur att det gick bra!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ajj ajj ajj jag hoppas att det läcker och att tänderna då sitter fast som vanligt. Får vi hoppas att hon lärde sig att jaga hästar är farligt. V'äldigt tur i oturen ändå kunde fått mycket värre träff.
oj… hoppas det blir bra. Det är alltid vanskligt kring hästar. För några år sen, när jag hade hästen kvar, var vi ute ett gäng och red. En av kompisarna hade hunden med sig, en hund som ofta var med på ridturerna. Den här dagen blev det dock tokigt. Av ngn anledning blev hon sparkad, vi hörde att hon gnällde till och såg att hon vände om. Vi hade nästan ridit klart, så vi vände rätt snart och red tillbaka till stallet.
Där hade hunden hoppat upp i sin bil. Ena ögat hade kommit ut lite, och det syntes tydligt att hon blivit sparkad på sidan av huvudet. Jag körde ägaren och hunden till veterinären. HOn blev inlagd och låg inne en vecka innan hon fick komma hem.
Det tråkiga är att hon var helt förändrad. HOn fick en skada i hjärnan och ägaren avlivade henne efter ungefär ett halvår.
Efter det, har ingen av våra hundar fått följa med på våra ridturer. Hoppas att Velvet blir sig själv och får behålla tänderna.