Hunden kräks, varför ?
Har en hund här hemma som kräks, kasnke en gång var tredje dag ungefär. Börjar nu bli orolig för vad detta kan vara. Det kommer helt spontant, alltså inte i samband med matning…
Det kommer som gul vätska..
Såg din fråga och hör inte till sajten, men tar mej friheten att svara ändå. Din hund kräks nog galla. Om det är på morgonen eller under natten, kan du förebygga genom att ge lite torrfoder innan ni lägger er till natten. Det brukar lugna magen. Den kan även ha mag katarr. Jag skulle kontakta veterinären för att vara på den säkra sidan. Lycka till med din vovve.
Ja, bara det ätt hon är väldigt kräsen på mat och om jag inte blandar ut torrisarna med något så äter hon inte..
Finns det nån bra mat som är snäll mot magen som itne är sådär jättedyr ?

halvkokt ris = torkar upp magen och är milt
Kokt kyckling = Mild mat som jag ger min hund när han är lite lös i magen, gärna torr-kokt.
Morotspuré på burk (barnmat) men det är väl mest mot diarré, men du kan ju blanda det med riset :)
Hoppas det löser sig :)
ja, jag ska prova ge henne mat flera ggr per dag istället för morgon och kväll, så får jag väl muta med nått gott på morgonkvisten få se om det blir bättre :)