Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 2361 ggr
elsasputte
0

Hona som löper ??

Hur beter sig en hund som löper ? Eller som är på väg, kasnke månaden före ?

[Forest]
1

Det är olika. jag har haft 2 helt olika tikar. ena envis som synden själv lite segare o totalt ointreserad av träna men ändå ingen rymmling- detta var Chanel. Enja- envis, aktiv,ej rymmling funkar normalt kan man säga förutom mer envis på lukta efter andra hundar o markerkissa här o där.

elsasputte
0

Ok… vi fick hem en hund för  ca två veckor sedan. Jag har sett att hon slickar sig, kanske… 2 ggr / dag eller nått. Det ser ut som det kliar på henne just när hon slickar..

Funderade på om detta har med att hon snart ska löpa att göra..? Hon är pigg och har aptit. Bör jag oroa mej ? Är det vnligt att de slickar sig mellan benen ?

AnneN
0

#2 Att de slickar sig är vanligt oavsett om de löper eller ej då det är deras enda sätt att tvätta sig.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

2 Du fråga inget när hon löpte sist och hur hennes löp är? Att dom tvättar hönan är helt normalt, de brukar tvätta sig ganska mycket mer vid löp ;)

elsasputte
0

#4 nej, de sa bara att hon ska löpa nu i januari… det var mer jag som tänkte att hon tvättar sig så pga att de kanske var på gång.

När hon tvättar sig så ser det lite lustigt ut.. ibland så ser det ut som hon inte når och tar i lite extra. Eller att det kliar så hon tvättar sig "hårt".. vet inte hur jag ska förklara.. :P

[Forest]
0

5 låter som att det kan klia lite, du ser inget rött vid ljumsken på henne? Grannens hund fick igår små små bett av något djur, då hon har en salva så smörje hon in o han sluta klia idag är prickarna inte röda och betydligt mindre. Men att de tvättar musen lite ren är helt okej, kanske är hon lite smutsig o det kliar brevid? Jag förstår hur du menar de gnager med sina framtänder som Långben gör när han äter sin majskolv på tecknade filmen som visas varje jul Flört