Foderbyte
Då vi har en ny liten tös här hemma men anser att hennes foder är inte det jag eftersträvar i foderväg. Jag ger Enja redan färskfoder och har test of wilde (som hon äter typ inget av iaf) så är planerna att även Donna ska övergå till färskis. Sen i söndags har hon fått lite färskis i sitt foder+ blodet så det ger lite mer smak på torrisarna. Jag har ökat idag färskfodret till 1 matsked varje gång hon får mat (3 gg per dag). Hon bajsar fina bajsar
, 3 gg per dag bajsar hon. Men frågan är när kan man byta till 50-50 och när kan man gå över helt till det fodret man vill hunden ska äta ?

Vid foderbyten brukar jag oftast göra som så att jag första veckan ger jag 25/75, andra veckan 50/50, 3:e veckan 75/25 för att vecka 4 ge 100% av det nya fodret.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
1 tackar då ger jag kanske lite lite nu, det blir inte 25% av själva burgaren o verkligen inte om man ser det mot fodret. Donna behöver hulla på sig, har du kanske bra tips på vad man kan ge som är fettrikt men inte så det är onyttigt i sig heller. Jag funderar på börja ge henne även råkost som Enja är van vid, rå kyckling ben avaktar jag lite med tror hon är rätt så glupsk. Men gett henne lite råkött o rå blandfärs mumms smack var det slut :P matglad så in i havet iaf i färksis o kött, hennes torfoder rc är lite si o så äter när det är annat i det.
Är det någon som har tips på ge till hund som behöver gå upp i vikt på sunt vis/nartuligt vis. Kan man ge henne lite fetare kött och ge fett? brukar hundar som inte är vana att äta kött reagera på kött menar bli lösa i magen? Bör de väl inte eftersom det är 100% nartuligt o rå, men frågar för vara säker iaf :)
4, jag har ökat fodermängden 3 gg om dagen får hon nu så ett mål extra + 3e del extra färskfoder. tack för svaret ang kött jag ger henne idag lite försiktigt kyckling och rå kött, igår var det nötbitar på menyn :) ger så lite för att itne paja magen.