"knölar"
Hej!
Vår lilla valp på ca 4 månader har ett litet problem. I slutet på förra veckan började småsmå knutaktiga saker dyka upp på vänster bakben. Först var det kanske ca 3-4 st. Senare på kvällen runt 7-8 st. Nu har han 10-15 kanske, 1-2 seiiter i nacken, en under svansen, en jämte analöppn. och resten på vänster bakben.
knutorna är små. den största rör väll sig om max 1/2 cm i diameter och "bucklar" ut ungefär lika.
Vi ska till veterinär imorgon. Men både jag o sambo sitter här och nojjar. Någon som kan lägga till något? Erfarenhet osv?
Tacksam!

Vad är det för ras/raser i hunden?
I en del raser så är det vanligt med fettknölar eller inflammerade hårsäckar, låter nästan som det skulle kunna vara något sånt.
Bra att ni ska till veterinären med detta.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 han är pitbull/amstaff eller liknande :)

Hur gick det hos veterinären?
_**/Mvh Anne
Nu är vi hemkomna med lite mat i magen :)
Fick ingen diagnos.. Veterinären visste inte, kunde inte säga så mycket. Vi fick antibiotika kur i 16 dagar, funkar inte det så blir det återbesök.. :/

#4 Trist att inte veterinären kunde säga vad det vra, hoppas att kuren hjälper iallafall. Är ju tyvärr väldigt vanligt med diverse hudproblem och allergier inom dessa raser 
_**/Mvh Anne

Har han fått mycket märgben? eller fettrika godisar/foder?
#6 inga märgben. enda godis är några leversnittar och "vitt kex" . Vita tuggben också :)
Är det något särskilt med märgben?

min systers amstaff, får "finnar" blir lite konstig i pälsen och lite dålig mage av för mycket märg.
leversnittar ska inte vara så mkt fett i, så det är ju inte det.
Var bara en tanke jag fick, lät ju lite åt det hållet :s
borde inte vetrinären se om det rör sig om finnar? jag hade någ kollat detta med annan vetrinär oxå om nu inte "kuren" hjälper.
#8 okej, men det kan vara bra att ha det i huvet :)
#9 Hon sa att det inte såg ut som finnar, men det som inte typiskt ut för något särskilt.
pga 2 dålig apotek kunde vi inte hämta ut någon antibiotika. Skulle iväg nu idag för att hämta ut, men då har knutorna mystiskt försvunnit. Nu blir det tele med vet och se om vi ska köra kuren ändå :)