Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettklicker-träning-trix
Läst 1172 ggr
[Ronon-m]
0

Indra klossträning

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett klipp på Indra och hennes 5:e klosstränings träning. Hon är så lättlärd och snabb på att förstå :)

AnneN
0

Vad duktiga ni är Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kickilu
0

#0 Så roligt att se då jag också har börjat träna det. Jag har nu gått från en liten pall till en bok för att de så småning om ska kunna det utan något alls. Det jag tycker är lite svårt är hur fort man ska gå fram och när man sätter ett kommando på det. Har du tips?

Maja2
0

#2 Mitt tips är att när det fungerar klockrent 10 gånger i rad, så höjer man ribban lite. Att sätta kommando till, är som vad som helst annat du ska lära hunden. Vänta med det tills du ser att hunden verkligen kommer att utföra det helt rätt.

[Ronon-m]
0

#1 Tack så mycket!

#2 Jag tycker Maja2 gav dig ett bra svar :)

[Forest]
1

Ser riktigt bra ut :)

Kickilu
0

#3 TackGlad Då fortsätter vi traggla med boken ett tag till. Ena vovven har lätt att förstå men den andra kräver mer tid och blir lätt lite för ivrig. Det svåraste momentet måste ju vara när man vill att de ska göra samma sak utan någonting alls att sätta tassarna på.

Maja2
0

#6 Jag har inte upplevt att det blev svårt för dem att förstå, men det gäller ju att det sitter klockrent PÅ boken, innan man tar bort den. Vad man kan minska till är en musmatta, efter boken.  :)

Kickilu
0

#7 Jag tyckte att det tog ett tag för mina att förstå när jag bytte från pall till bok fast de kunnat pallen utan problem. Min golden la sig ner och började bita i bokenObestämd

Maja2
0

#8 Lägger sig hunden och börjar tugga, så måste man nog öka motivationen, kanske med leksak

Kickilu
0

#9 Det har jag inte tänkt på. Tackar för tipset. Alltid inspirerande att få lite tips och ideér.

Kickilu
0

Och vips nu sitter även boken klockrent med båda hundarnaGlad Tack för alla bra tips. Kom att tänka på kommando -  vad kallar man detta? Är det sitt fot som blir kommando?

Maja2
0

#11 Grattis !! :)

Jag använder kommando "Hit" för ingång och sättande i fotposition, men det väljer man ju själv :)