Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 818 ggr
idaah
0

Vill ha, men ska jag vänta?

Hej alla!

Nästa år funderar jag på att köpa en helt egen hund, och då har jag en sak som går "imot" det är då att vårt staket inte är så jätte bra för Att skaffa valp. Och då funderar jag på om jag ska vänta tills vi har flyttat (om vi nu ska flytta), eller att jag frågar mina föräldrar om dom kan prata med han som vi hyr huset av om han kan fixa staketet (vilket han inte vill, men om man kanske tjatar (stavning?) på han).

Så min fråga/undran är hur skulle ni göra av att vänta tills man flyttar eller tjatar på han som man hyr huset av?

Åhh vill jätte gärna ha en helt egen hund, jag vet också vad jag vill med valpen!

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Maja2
0

Jag har aldrig haft staket där jag bott, och jag har haft valp :)

idaah
0

#1 Okej, men vi bor ut med vägen. :)

Mvh Ida med djuren!

Maja2
0

Jamen du ska väl ändå inte släppa ut hunden själv på gården?

[Forest]
2

Vi har hyrt hus oxå och utanstaket men oxå utan hund. Är det stor trädgård mot vägen? Jag tycker att man kan mötas halva vägen var det vill säga han står för lite kostnad och ni står för arbetet o kanske lite självkostnad oxå. Vi gjorde om alla fönster i vårat hyreshus där fick värden stå för matrialet o de fönster som gick sönder jag kittade alla fönser o skrapa o måla dom. Så lite får man oxå ställa upp. Sen kan det gå att vara med valp utan staket, man är helt enkelt med valpen ute kanske kopplad med spårlina för att vara helt säker. Jag köpte hit en massa kompostgaller det vart till stor lekhage ute detta pga vi ofta grillade men Enja ville vara med men oxå sova, så det var lite säkerhet mot grillen dessutom. Jag köpte oxå så det räckte att avspärra våran nedfart det andvänds än idag då grannhunden gärna annars får för sig att sticka till en annan grannhund han inte gillar så värst mycket. Men det finns många fler lösningar man kan göra nät av olika slag kan man köpa billigt på rusta,öob mef affärer.

idaah
1

#4 Bra idé med kompostgaller! :)

Mvh Ida med djuren!