Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 820 ggr
AnneN
0

Velvet löper

Är just för stunden hundvakt till en engelsk cockerspanel hane och idag upptäcker jag att Velvet behagat börja löpa!

Snacka om tur att Baloo (cockerhanen) är kastrerad, så han verkar inte bry sig det minsta om att hon löper.

Nu blir det strikt kopplade promenader i ca 3 veckor framöver för Velvet Rynkar på näsan Hon är inte så pålitlig att ha lös då hon löper, risken är väldigt stor att han springer iväg till andra hundar och någon tjuvparning vill jag inte riskera.

Kom just på att jag inte har någon aning om min daghund är kastrerad eller inte, så får skicka ett sms till hans matte och fråga. Vågar inte ha en okastrerad hane här då hon löper.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Typiskt, daghunden Ruffe är inte kastrerad så kommer inte kunna ha honom här de närmsta 3 veckorna Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne

Sophey
0

Oh vilken osis!

Medarbetare på matlust

[Forest]
0

Tikar är väldig olika vissa är som Velet ska rymma o hitta 1 naight stand o vissa får lite ludd i öronen men lyssnar vid aktut. Eller så blir man som Enja är envisare o lite bommul men andra hundar är inte så himmla intresanta om det nu inte är pudel. Trist att inte daghunden var kastrerad jag skulle göra som du inte ha okastrerad hane hemma när man har löptik, det är utmana ödet lite. Flört

AnneN
0

#3 hade han varit lite större hade det gått att spärra av med grindarna så att de fått vara i varsin del av lägenheten, men nu är Ruffe en liten york som tom är mindre än våra katter, så krypa under grindarna är inga problem för han.

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

4. En fråga har du kvar Ronja än eller har hon åkt hem? (rottistiken)

AnneN
0

#5 Ronja har flyttat hem till sina ägare igen.

_**/Mvh Anne

[Forest]
0

6 aha

AnneN
0

GAAAAHHHH!!!! Nästa hund blir nog en hane!

Vid löp så blir Velvet totalt hopplös, ungefär som hon har bomull i öronen och vacuum mellan dem Skrikandes Hon som annars sällan drar i koppel glömer totalt hur man beter sig i koppel, hon drar åt alla håll samtidigt och ser hon en annan hund om så 100 meter bort så blir det platt fall och bromskloss = hon lägger sig ner och spjärnar emot, ska inte röra sig en milimeter förutom när hunden kommer närmare då ska hon med ett ryck fram till den.

*SUCK*

Nåja, det är ju "bara" 3 veckor det gäller.

_**/Mvh Anne

isafisa
0

Du får vara glad att hon inte är så året runt :) Jag har själv en viss valp här hemma som insett att han är stark… så har samma problem som dig men på obestämd tid ;)

[Forest]
0

8 haha :)