Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 999 ggr
[Ronon-m]
0

Indra är halt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I gårkväll fick lilltjejen ont i tassen helt plötsligt. Hon började halta efter att hon hoppade ut ur bilen. Hon kanske landade fel eller något och hon är fortfarande halt idag tyvärr, så idag får hon ha en stilla dag där jag bara får trötta ut henne mentalt. När jag klämmer och känner så får hon inte ont någonstans, inte vad hon visar iaf. Hoppas det är bra tills imon igen!

Anibaz
1

Hon är väl lite för ung för att hoppa in/ur bilen själv? Och med tanke på rasen ska man ta detväldigt lugnt så man inte sliter på lederna.

Hoppas hon blir bättre snart, lilla söta Indra Glad

[Ronon-m]
0

Jo det var inte meningen att hon skulle hoppa ut själv, hon var för snabb så jag han inte stoppa henne. Jag brukar hjälpa henne ut/in i bilen :/

Ja det hoppas jag med :)

[Forest]
2

Tror inte hon är för ung för hoppa ur o i en bil, enja gick i trappor redan när hon var 15 v då en hel trapp trappstegen för henne blir stora. Hoppas hon blir bra snart det är antagligen så att hon trampa lite snett eller sträckte till en muskel. Håller tummarna för tjejen ska vara på benen snart. Trist är det iaf när våran vänner blir sjuka.

Fridaaaa
0

Kan ju vara en stäckning eller stukning, nog inget farligt:) Lätt hänt, kan hända vilken hund som, oavsett ålder.
Hoppas hon blir bra snart :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ronon-m]
0

Hon har varit i stillhet så mycket hon kunnat idag (Väääldigt svårt att hålla denna tjejen stilla mer än i max en timma.) Men hon har faktiskt hållt sig väldigt lugn, tror de är pga allt mentalt jag kört med henne idag! Men hon går bättre på tassen nu. Hon har inte haltat mycket men bara lite grann.

Hon blir nog bra snart igen, var nog bara en lätt stukning hoppas jag på :)