Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1116 ggr
[Vargnatt-]
0

Veterinärbesök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och Aramis varit till veterinären. I söndags började han visa att han hade ont i bakdelen. Tänkte att det kanske var en sträckning så vi vilade igår och såg om det gick över.

Men i morse gjorde det fortfarande ont så jag ringde veterinären och fick en tid idag. Nu har vi kommit hem och har fått med oss smärtstillande tabletter för 20 dagar och veckan ut ska vi ta det lugnt med promenaderna, bara gå kortare rastningsturer. Nästa vecka får vi öka promenaderna lite i taget igen.

Så nu får det bli mycket hjärngympa för honom och korta, lugna turer ut. Får hålla tummarna att det bara är en sträckning.
Veterinären sa att jag skulle höra av mig igen om smärtan kom tillbaka efter behandlingn, då kunde det vara så att det börjat bildas brosk mellan ryggkotorna tyckte jag hon sa. Så nu håller vi tummar och tassar för att det inte kommer tillbaka igen efter den här kuren!

AnneN
0

Håller tummar och tassar för lillpojken!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Åh vad trist att han har ont, jag håller tummarna att han blir helt återställd och allt går bra. Söt liten bild, men ser att han vill att man ska tycka lite extra synd om han och det köper jag lätt Flört

[Vargnatt-]
0

Tack ska ni ha!

Igår kväll när sprutan han fick hos veterinären med smärtstillande gick över var det jobbigt för honom. Då ville han helst inte lägga sig ner och höll upp baktassen då och då.

Men nu efter en natts vila verkar han bättre igen och han har duktigt ätit upp tabletten nu på morgonen.