Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1119 ggr
Sophey
0

Tonaringar

Jag har lagt marke till ett flertal tonaringar som gar runt med grova hundar av rottweiler, amstaff och liknande raser och blandraser och de stolt talar om hur farlig deras hund ar och visar upp diverse arr fran nar hunden kommit los och haft ett slagsmal med en hund eller aven manniska.

De kallar sina hundar slagskampar med en stolt ton och ett leende pa lapparna. Det som forvanar mig mest ar nog att det handlar mest om tjejer och inte killar.

Jag ser detta pa facebook och i verkligheten samt ovriga sajter men, nu undrar jag, vart ar vi pavag igentligen?

Medarbetare på matlust

AnneN
0

Jag har under de senaste 10 åren sett sånt bara någon enstaka gång (kanske sammanlagt 5 gånger) irl, folk som skryter om sånt på internet ser jag tyvärr dock desto oftare, men då oftast antingen från storstäderna i södra Sverige eller så från tex usa eller andra länder.

Här uppe där jag bor verkar detta fenomen tack och lov ganska ovanligt i jämförelse.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Sophey
0

Jag kan tänka mig att det är betydligt vanligare i storstäderna. Jag som bor utomlands ser det nog oftare än vad man gör i hemma i Sverige men det finns trots allt även i Sverige och det blir vanligare och vanligare.

Jag känner minst 10 personer i Sverige som har/vill skaffa tuffare raser och framför allt pitbull enbart för att de är sa tuffa och "blodtörstiga" och allt fler som tänker lika dant här i holland.

Det finns ju en tjej som enbart avlar helt oseriöst och enbart säljer till tonaringar och oseriosa manniskor. Jag har for mig att hon bor runt Goteborg. Obestämd

Medarbetare på matlust