Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 1445 ggr
isafisa
1

Så nöjd med min valpis

Är så stolt över min Nalle, snart 4 månader. Vi tränar fotgående med ögonkontakt och det går så bra :D Fattar inte att han klarar det så bra, men får väl tacka instruktören på valpkursen <3

Andra saker vi lärt oss är sitt, sitt vid sida och sitt+stanna. Inkallningen är ännu inget problem då han inte tycker om att jag går iväg :P Men vi övar på det också :)

AnneN
0

Vad kul att det fungerar så bra med den lille nallen, för han ser verkligen ut som en nalle Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
0

Roligt :D Vad är det för ras du har?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

Vad roligt att allt går bra. Tänk på att han bara är 4 mån och kräv inte för mycket lek in allt o belöna belöna :) Valpar orkar bara träna korta stunder sen, vill de leka eller sova. Men tycker det låter kanon att han är så snabblärd o duktig :)

isafisa
0

Han är pyreneer, samojed, flat och dobermann.

Jodå, tränar inte långa stunder alls :) Och allt han gör det minsta rätt är super bra så han tycker att det är roligt :) Sen är det ju lite annat på valpkursen, är ju intensivare och lite mer "krav", men han tar det bra och verkar älska att åka dit :)

Det jag verkligen älskar är att han tar kontakt spontant ofta! Är så mycket lättare för mig då ;)

isafisa
0

Men sen vet jag ju också att han kommer komma in i lite svårare åldrar med mycket hormoner som spritter i kroppen så förväntar mig att jag kommer få det lite knepigare längre fram :)

[Forest]
0

5 har du bra grund så är det bara kämpa på Om han blir hormonstimmigtonåring Flört och som det låter så har du en jätte fin grund :D