Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettaktiviteter-allmänt
Läst 1715 ggr
[Forest]
0

VARNING Göteborg !!!

Det springer runt en man på Hisingen i Göteborg som tar kopplade hundar utanför affärer och tejpar nos och slänger in som träning till hundkamp. Med andra ord har den tejpade hunden ingen chans att försvara sig. Han kör en vit skåpbil. SPRID DETTA!!!

Vill varna Er för detta, samt att han kan röra sig utanför Göteborg med så snälla lämna inte hunden utanför butiker det finns säkert fler knäppgökar än han!!!

[Ronon-m]
0

Uscha va hemskt! Tur att jag aldrig lämnar mina hundar utanför affären… DEt ska man ALDRIG göra! Vad som helst kan ju hända :(

[Driva]
0

Just därför lämnar jag ALDRIG någonsin hunden utanför affärer eller liknande. Jag förstår itne hur någon kan lämna sin hund utan för en butik eller obevakad på allmänplats..

Mymlan
1

Detta stämmer inte! Ett falskt rykte som är kollat av polisen.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

3 vad bra :) då ska jag säga till att detta är falskt ryckte :) så kan de ta upp detta även på fb inne på publicerat i Svenska Hunduppfödare :)

Mymlan
0

Jag la upp den på min FB och var en som sa där detta är falskt rykte..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Forest]
0

5 bra jag ska skicka mitt mail o säga det :)

Maja2
0

Det kommer alla möjliga former av varningar, ofta gäller det vita skåpbilar … och att kolla källan innan man sprider vidare, kan vara på sin plats, MEN att det är kollat av polis… hur vet man det ??

[Forest]
0

7, kanske kan polisen ha lite varningar via deras egna hemsida om just detta. Tåls ju nämna det iaf för dom :)  Jag är inte med i fb därmed brukar jag inte se alla dessa varningar :D

Maja2
0

#8  Helt ok att varna. Hellre en varning för mycket, än en varning för lite :)

[Zorita]
0

#9 Håller med! Fasen, finns det hundkamper fortfarande? Rynkar på näsan

AnneN
0

#10 Ja tyvärr så finns det fortfarande hundkamper inom en del ljusskygga kretsar Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Dosi
0

Det gav ändå en viss tankeställare om att inte lämna hunden bunden utanför affären, allt kan hända Rynkar på näsan

[Driva]
1

Jag tycker preosnligen inte polisen borde behöva ha varningar om sånt här då hundägare borde kunna räkna ut det själva…

Jag har träffat flera som fått sin hund stulen eller avrt på väg att få hunden stulen efter de lämnat den utanför affären.
En hade en amstaff som avskydde främmande människor och var aggressiv mot såna den inte kände, och trots det så blev den stulen när ägaren lämnade den utan för affären.
En annan kom ut och en tant höll på att fiffla med kopplet för att "hunden såg ensam ut"….