Får medlem hänga ut?
Jag undrar om man som medlem på detta forum får hänga ut någon annan medlem (medlem på ifokus) på ett annat forum och hänvisa till den uthängda personens inlägg här?

Om man får vet jag inte, men det har hänt mig.
En person kopierade det jag skrivit på iFokus (inte blandras) och la ut det på ett annat forum och la sedan ut kommentarerna från det andra forumet, som var allt annat än trevliga, på iFokus.
Eftersom det hon kopierade var utryckt ur ett sammanhang och sedan användet i ett annat sammanhang blev kommentarerna om det jag skrivit väldigt elaka. Då la hon ut dem på iFokus som ett bevis på att jag hade fel.
De kommentarerna var rena rama påhopp och personangrepp men det passerade sitevärden eftersom det inte var skrivet på detta forum utan bara citerat.
Man måste alltid tänka på att det man skriver kan användas av alla för alla möjliga syften.
>>>Malum domesticum<<<
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker aldrig man överhuvudtaget ska hänga ut en person när man varken vet fakta eller känner den som det berör. Och heller inte egentligen ens är insatt i situationen.
Att göra något dylikt är bara väldigt omoget och synden straffar sig själv när man pratar om andra och inte vet vad som är sant och falsk.
Det som nyss hände i mitt fall då jag blev uthängd av en tjej här på iFokus samt andra personer så är det iaf löst på telefon nu mellan mig och hon som det gällde. Precis som det ska vara. Inga övriga som blandar sig i.
Och tjejen känns sig inte det minsta träffad, jag länkade till två inlägg som Engstaff gjort och som gällde en hund uppfödaren gärna ville ha tillbaka/veta vad som hänt med. Jag har inte ändrat på Engstaffs ord, inte förvrängt innehållet, inte lagt in mina egna värderingar i det hela. Jag kan inte alls se hur jag hängt ut någon, skriver man på ett öppet forum får man väl vara beredd på att männsikor kan läsa det hela?
Om Engstaff skäms så mycket över vad hon skrivit i sina inlägg att hon finner det kränkande att andra läser dem på ett annat forum bör hon kanske tänka sig bättre för när hon skriver dem nästa gång. Helst när hon så humoristiskt gör samma sak, alltså kopierar någons inlägg från ett annat forum och visar dem här. Personligen så står jag däremot för mina inlägg, på alla forum, så jag känner mig inte alls kränkt. Tvärtom, vilken ära att få en helt egen tråd för något så simpelt.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker man kan sköta lite via PM sen man att det är tok fel så anser jag man kontaktar någon admin/medarbetare + amäler inlägget o förklarar sin anmälan. Tycker inte man ska hänga ut folk.

Beror väl en del på vilket sätt det görs, är det tex bara att man länkar till relevanta inlägg som det tycks ha varit i detta fall så kan jag tycka att det kan vara okej, även om det kanske hade kunnat skötas mer privat.
Men om det blir så att det görs på rent olagliga sätt med påhopp och sådant, eller kopiera hela texter (det är copyright på allt) så kan det ju bli polisanmält av den som råkar ut för det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!