Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 1149 ggr
Emmieline
0

nu har det hänt som inte fick

jaha, nu så har det hänt som inte var bra,

Igår attackerade Ebba en tjej som gick för bi , jag hann inte se tjejen och ebba var på flexit och det var mörkt, Ebba lät skit läbbig och och bet henne(som tur var för tjejen så hade hon skor på sig) så nu måste jag ta till en munkorg åt Ebba så hon inte kan göra illa nån..

nått förslag va jag ska göra?

bambiiii
0

munkorg,kanske inte släppa ut henne/honom själv utan koppel,vilken ras är det? kan du lägga ut en bild jag ÄÄLSKAR hundar och jag tror inte att din hund ville göra illa tjejen!

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Emmieline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon är aldrig lös där det är människor.

Hon är en blandras Coton de tuler/pudel/shitzu/ phalané

Ebba är som sagt välidgt rädd och osäker så det är för att skydda både henne och andra .

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Skaffa instruktör och träna henne är mitt tips. Att ha en hund som är så osäker, kräver kunskap. Att ha henne i flexi låter inte heller som något bra alternativ. Ha henne i vanligt koppel, tätt intill dig, speciellt när det är mörkt, är mina tips.

Emmieline
0

problemet med ett vanligt koppel e att jag kör över den. så nu har jag min katts koppel som e ca80 cm.

Maja2
0

#4 Som hundägare har man ansvar… och då håller inte riktigt argumentet om att du kör över kopplet….   Ta hjälp av en instruktör för att jobba med hundens osäkerhet i första hand då… och jag önskar dig Verkligen lycka till. Ingen kul sits du hamnat i.

[Forest]
0

tycker lite som Maja2 skaffa hjälp med en bra instruktör ta gärna privatlektioner o då på hemma plan ofta ser man mer på hemma plan än på bortaplan. Så du får hjälp med detta ju tidigare ju bättre är det. :)

Fridaaaa
0

Låter som Lillan,fast hon har inte bitit någon men hon är väldigt osäker. Så har munkorg på henne i osäkra situationer.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[shanti&luna]
0

Ojojoj. Inte bra…men jag ska inte säga nåt. Luna gör utfall mot cyklister och bilar och idag gjorde hon nytt anfall mot en cyklist. Så vad ska man göra?? Jag är rådvill och vet inte ut eller in.

[Forest]
1

ett tips är att man skallertränar det ska finnas en bra inlägg med klipp om detta har hört flera här inne som gjort goda framsteg med detta. Det funka bra på Chanel då jag körde detta med "män i mörker" allså kvällstid vart dom lite läskiga för henne. även körde jag lite annat med bla andra hundar som hon funka bra vid möte men ja det var iaf inte fel o träna in :)