Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettlydnad-bruks
Läst 2018 ggr
Workingdog
0

Lydnadsdebuten!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag bar det iväg de 20 minuter det tar att gå ner till hemmaklubben, där lydnadstävlingen skulle hållas. När det är dags för lottning så blir jag start 7 i 1B, alltså sist i den "ringen". Blev ändå nöjd då det betyder att jag ligger längst ut på platsliggningen, så Tyra slipper trängas bland andra hundar.

Var jättenervös men platsliggningen gick bra! Tandvisningen trodde jag skulle gå jättedåligt, då det var en man med keps och glasögon, och Tyra är väldigt känslig, men hon var glad och lät honom titta!

När alla hade kört det indeividuella momenten så var det våran tur. Linförigheten var jag inte sådär jätte nöjd med, hon var seg, satte sig inte en gång osv..

Läggandet kunde varit bättre, hon släpade i fotgåendet, la sig segt. Men hon la sig iaf.

Inkallningen blev det DK på, då hon satt kvar, men bra fart men något snett sättande.

Ställandet var hon även här seg i fotgåendet, ställde sig segt.

Apporteringen var helt okej!

Hoppet var jag nöjd med!

Domarens kommentar, min kommentar

Poäng:

Platsliggande: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 5 Släpar, sitter ej Kändes allmänt loj

Läggande: 5 Släpar, Mycket sent kändes loj även här, men är glad att hon iaf la sig!

Inkallande: 8,5 Snett sittande Hon hade jäkligt bra fart!

Ställande: 5 Släpar, dk, sent Hon ville inte gå med i början, satt sig upp när jag kom.

Apportering: 5 stoppar in apporten Hon ville inte ta in den i munnen först, höll kvar bra!

Hopp över hinder: 7 Islag, snätt sitt Märkte ingen islag? Är sjukt nöjd!

Helhetsintryck: 8 Är nöjd! 8 trots dk'n och annat!

Summa: 137,5 p och ett 3.pris!

Jag är sjukt nöjd! trots att hon inte visade upp sin bästa sida! Och platsen och tanvisningen har vi! Det är bara slipa på det andra så har vi ett första pris!

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Thiah]
0

Vad bra att ni fick en lyckad debut! Glad

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Åh vad roligt att ni tävlar jag hoppas att du kan be nån ta lite kort på nån tävling så får du visa oss :) Tycker som 1 bra debut Glad

Workingdog
0

Ja är verkligen nöjd! även fast jag vet att vi kan mycket bättre!

#2 ja, dock vet jag inte när nästa blir ;) haha iaf när vi har slipat mer på alla momenten :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Pylva
0

Heja Tyra! :D

[shanti&luna]
0

Grattis till det.

[Lava&Zorro]
0

Kul att det gick bra :D Och att du är nöjd! :)