God morgon 1 oktober
God morgon på er alla 
Idag verkar det som att solen tänker skina och det är jag glad för, hade inte varit lika kul om det skulle regnat just idag då vi ska på rallyldnads & lydnadstävling utomhus!
Håll tummarna för mig & Velvet! 
Vad ska ni hitta på denna soliga lördag?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Godmorgon!
Idag var det segt och vakna. Vi ska ut i skogen jag, maken och vovvarna. Vi blir några timmar barnlediga och då passar vi på att gå tillsammans.
#0 Jag avundas er som utövar någon form av sport med era hundar. Alltså tävlar med dom. Jag själv skulle inte kunna springa på agillitybanan eller stå inför många människor. Två diskbråck hindrar mig från att springa snabbt. Och stress får jag inte utsättas för vilket ju det är på stora Freestyle tillställningar.
Jag är glad att jag i alla fall kan träna vovvarna på hemmaplan. Det blir min dotter som får tävla och ha sig sen.
Kram!

#1 Ajaj, diskbråck låter inte alls som något kul att ha
Hur mycket stress det blir på en tävling beror ju helt på hur mycket man själv stressar upp sig, själv är jag ganska lugn i tävlingssammanhang, iallafall om man jämför med en del som blir totala nervvrak.
Finns ju även hundsporter där man inte behöver springa speciellt varken snabbt eller mycket, tex lydnad, rallylydnad, mm. 
_**/Mvh Anne
#2 Nej i och för sig, men jag har lite fobi för folkmassor och så…och min epilepsi gör det svårt för mig eftersom jag lättare får frånvaroattacker på dagarna och natt kramp om jag stressar. Vad jag vill göra och kan göra är två olika saker tyvärr. Men min dotter får en chans och visa vad hon går för och hon älskar att få vara med vid träning och promenader. Numera går hon nästan alltid med Shanti från skolan och hem. Jag brukar ge henne kopplet. En duktig tjej jag har.

#3 Aha, ja då förstår jag att du kan vara extra stresskänslig… Men att tävla är ju inte det viktiga, det som är viktigt är ju att hundarna blir ordentligt aktiverade och det vet jag att de blir hos er 
_**/Mvh Anne
#4 Jo jag tränar ju med target och klicker några ggr i veckan och även vardagslydnad och andra tricks. Så helt slöa är dom inte mina vovvar. Hihi.

God Morgón!
Idag är jag sådär väldigt nervös, om 2 ½ timme ska jag vara nere på klubben. Då blir det lydnadstävling. Vi får ser hur det går, kanske inte bästa förutsättningarna att jag är sådär otroligt nervös och sjukt ont i magen. Menmen vi får se! Tyra lär väl iaf sköta sig bättre än mig ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gomorron :)
Här är det toppenväder, 6 grader, klarblå himmel, full sol , vindstilla. Helt makalöst vackert!
Vi ska ha cykelfest, och jag sitter i festkommittén, så vi ska strax träffas för att förbereda lite. Lycka till alla som ska tävla och ställa ut idag :)