OT kattfoder utan fisk.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
(skrev ett inne på kattforum med)
Jag letar efter ett foder som är helt fiskfritt. Jag har provat katten fram o utan fisk så är han helt fin utan sår, men jag skulle gärna vilja ha ett torrfoder utan fisk som tilltugg till lille grabben. Ser fördel att det är ett bra foder o inte en massa "onödigt" i det, pris? spelar ingen direkt roll. Detta är en kattunge så gärna lite fetare foder.
Idag ärter han mjukmat-Bonzita o Mjau samt lite färskfoder som är hundens (han envisas om att äta det) sen råmat det är allså kött av något slag, kyckling med ben 3-4 gånger i veckan rå.
Tacksam för hjälp :)
James Wellbeloved fick jag som tips men så står det så här på ena fodret o även flera andra av Jamesfoder…. Polerat vitt ris (min 26%),
Då undrar jag varför ska man ge vitt ris förmig låter det inte alls bra med 26% ris… har jag fel?
Som du sakert redan har hort och som jag sakert redan har sagt klarar sig en kattunge fint pa enbart blotmat men hur kanslig verkar han vara? Det sags att katter inte kan vara allergisk mot oljor men det reagerar min katt pa sa nar vi letar foder far vi aven utesluta det.
Medarbetare på matlust
Oljor ja det vet jag inte riktigt men om vi säger ja han reagarar på det så finns det allså inget foder alls? lite synd tror inte det bara är din katt eller kanske våran med som är så kännliga
Men om han nu klarar av fiskolja vad finns det då för mer foder.
Jag vill gärna ge torrfoder oxå eftersom han är en rackare på sno hundens mat. Ejna hunden har vi inte haft strul med att hon snor katt´maten det är ju annars rätt vanligt att så är fallet…. här är det tvärtom. 
Innehaller inga fisk produkter
- *James wellbeloved turkey & rice
- *James wellbeloved duck & rice
- *Hill's prescription diet feline z/d
- *Nuttra nugget
- Oliver's
* Innehaller en hel del skit som ris, majs, vete odyl Hill's prescription diet feline z/d low allergen ar baserat pa spannmal och innehaller knappt kott over huvudtaget.
Jag personligen skulle saga Carnia Lynx eller Porta 21 aven fast de innehaller fisk- och laxolja om din katt klarar av det. Dessa foder ar aven spannmalsfria och du behover inte oroa dig over magnesiumhalten som mangden klagar over, mer om det kan du fa forklarat vid intresse och pm och anledningen till varfor man ger ris ar for att det ar billigare att basera ett foder pa ris an pa kott.
Medarbetare på matlust
Hitta Arion fanns med då utan fiskolja (tor den hetter det iaf)
Arion kattfoder
Kycklingmjöl, majs, majsgluten, kycklingfett, ris, torkade hela ägg, cikoria, mjölkprotein, linfrö, vegetabilisk olja, torrjäst, hydrolyserat kycklingprotein, taurin, metionin, mineraler och vitaminer, eu-godkända antioxidanter
Det innehaller ingen fisk - men knappt nagot annat kott heller utan fodret ar i princip baserat pa majs och ris men mjolkprotein???????? Katter ar oftast laktosintolleranta som vuxna och vart kommer mjolken ifran eftersom till exempel komjolk innehaller alldeles for mycket laktos for en katt oavsett alder.
Medarbetare på matlust
Kollat på foderbilen? Där man man jämföra lite :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag forstar att dina katter inte tycker om det fodret det knappt innehaller kott och katter ar ju trots allt strikta kottatare.
Innehaller fisk
- Nutra gold finicky adult cat
- Nutra gold indoor adult cat
Innehaller ingen fisk
- Nutra nuggets cat maintenance
- Nutra nuggets cat professional
Medarbetare på matlust
7 jo jag läste på det lite snabbt o det är mycket skräp i det fodret :-C
Det fanns även denna dok fiskolja i det men vi har köt det o denna klarar katten än som godis. Ziwipeak
ZiwiPeak ar ett valdigt bra foder, trist med fiskoljan och det oerhort dyra priset men annars ar det ett valdigt bra foder som passar utmarkt som godis. 
Du kan ju alltid maila Carnia och be om en provpase, jag vet valdigt manga illeragare som har gjort detta och nagra dagar senare har det trillat ner en liten provpase i brevladan utan extra kostnad.
Medarbetare på matlust

Efter en sökning på foderbilen.se där jag uteslutit all fisk och även ospecificerat animaliskt fett (risken finns att det är från fisk), så hittade jag dessa:
Arion cat adult
Hill´s Science Plan Adult Hairball
Nutra Nuggets Cat Maintenance
Nutra Nuggets Cat Professional
Nutram Cat Oral Hygiene
Fast alla dessa innehåller massa onödigt som spannmål, mm.
Vill man ha helt fritt från massa onödigheter så är det nog antingen Barf eller Bozita blötmat som gäller.
Lite nyfiken på varför du vill ge honom torrfoder överhuvudtaget då det låter som att du ger honom massor med bra mat annars? 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
12, rent av lite smidigt att ha tilltugg framme han kommer givetvis få det han får nu med :) Han får bra mat nu men jag vill inte ha torrfoder med en massa onödigt heller i så det verkar vara rätt surt på torrfoderfronten
Så vi kommer givet inte köpa torrfoder om vi inte hade hittat ett bra foder