Jag maste bara skriva av mig lite
Jag kanner att jag maste skriva av mig lite da jag har gjort ett jobbigt men bra beslut som handlar om en av mina ogonstenar.
Jag har bestamt helt och hallet att min ena hund far stanna kvar hos hundvakten da det helt enkelt ar det basta beslutet for henne.
Jag kommer aldrig att kunna ge henne det livet som hon har nu, ett liv som hon njuter av till hundatio procent. Jag har vetat om det har i ett tag nu men jag har helt enkelt dragit ut pa det.
Jag har sett sedan hon var valp hur hon trivs och hur hon njuter av det livet och hur hon har fatt den dar utstralningen varje gang vi vart dar eller nar hon vart dar over en helg, som nar en valp ser sno for forsta gangen, den dar speciella lyckan som man blir tarogd och glad av ja det ar hon nar hon vart hos hundvakten och inte nog med det klickar hon sa otroligt bra med honom. det ar som att de ar gjorda for varandra.
Jag minns hur vi nastan fatt lov att tvinga med oss henne nar vi gatt hem igen och hur hon fran och med forsta motet bara dragits till honom. Det gor sa ont i mig att behova gora ett sant beslut men nu ar det gjort och det ar faktist for hennes eget basta. Jag avskyr att saga det men vi har aldrig klickat speciellt heller hon och jag sa det ar det absolut basta och jobbigaste beslutet jag har nagonsin tagit.
Hur kommer det att bli med hund 2? Det ser faktist ut som att hon kan komma hit och bo med oss om allt fortsatter som nu och planerat men eftersom ingen vet hur framtiden ser ut kommer jag inte att hoppas allt for mycket da jag verkligen inte klarar av att bli besviken.
Jag har gruvat mig ett tag over att beratta det har eftersom jag vet hur en del kan reagera men jag har gjort ett bra beslut. Jag tycker att det ar lite tragiskt att eventuellt separera dom men allvarligt talat har de aldrig klickat med varandra heller utan det har vart en kamp att ens ha dom i samma rum och det har vart valdigt jobbigt.
Jag och hund2 har klickat ordentligt med varandra och hon har klickat annu mer med min sambo och det anda negativa som jag ser ar att
- Jag kan aldrig kunna tavla med henne trots hennes enorma talang eftersom hon ar en blandras och saknar stamtavla.
- Hon och en av mina katter ar inte riktigt basta kompisar, katten tycker helt enkelt att hon kan vara lite pafrestande eftersom hon sa garna vill leka med honom.
Jag hoppas innerligt att jag kan ta hit min palsangel ♥
Medarbetare på matlust

Låter som att du verkligen gör allt för dina djur 
1. Vet inte hur det är i det land du bor, men här i Sverige får man tävla de flesta grenar även med blandraser, tex lydnad, Agility, rallylydand, Freestyle, mm.
2. Jag har 3 katter varav 2 inte alls gillar att busa med hunden, men hunden har lärt sig att de katterna inte vill leka och låter dem vara ifred, eller backar när de säger ifrån om hon busar för nära dem. Så även om de inte är alla bästa vänner så kan det fungera bra ändå bara man lär hunden att inte busa med katten.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det varmer i hjartat att du upplever det som att jag gor allt for mina djur for jag forsoker verkligen att gora allt for mina djur!
1. Jag har planerat att kolla upp det dar med blandraser ordentligt men hur som helst ar det inget direkt negativt om hon inte far tavla utan det ar endast trist eftersom hon ar riktigt duktig nar det kommer till de flesta hundsporter men om det blir sa bra som planerat och jag blir mer intresserad av att tavla kanske vi uttokar flocken med en renrasig vovve.
2. Det ar inga problem mellan dom pa det viset utan hon tycker helt enkelt om honom lite for mycket och han tycker om henne men inte lika mycket men det lustiga ar att hon beter sig pa ett vis mot den katten men den andra katten ar hon inte intresserad av.
Eftersom katten eller hunden inte tar skada eller mar daligt av varandra ser jag det inte som ett problem. Jag har lart henne sedan hon var valp att respektera katterna vilket hon oftast gor men som sagt ar hon lite for glad i den katten som inte ar allt for fortjust i henne.
Jag ar valdigt glad over att hon gar sa bra ihop med den andra katten och illern. Jag ar aven fachinerad over hur bra hon och illern har klickat. Jag tycker aven att hon och andra katten har klickat valdigt bra ocksa.
Medarbetare på matlust