Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1102 ggr
Lillulla
0

Bandmask?

Jag avmaskade min hund med Axilur för en dryg vecka sen, och igår bajsade hon ut nåt som såg ut som en bandmask. Det kan ju ha varit nåt annat också, men isåfall måste det ha varit nåt av tyg och hon äter inte upp saker så. Jag såg inte så bra i skymningen, men den var flera dm lång och hon fick hålla på en stund för att få ut allt! Men är det möjligt att masken legat kvar en vecka i tarmen och kommer ut först nu? Nån som varit med om det?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

tass för se vad du får för svar :) TS hua låter lite äkligt så lång mask :S

AnneN
0

Jag har för mig att det kan ta upp emot några dagar/vecka innan maskarna dött och kommer ut med avföringen.

Låter väldigt äckligt med en mask på flera decimeter Förvånad Är du helt säker på att hon inte fått i sig något skräp, tex från någon leksak eller annat?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lillulla
0

#2 Nej, helt säker kan man ju aldrig vara…men hon tuggar liksom aldrig i sig nåt annat än mat…och sorkar! Och koskit. Och lite annat smaskens! Men inte sånt som skulle passera osmält genom hela systemet. Synd att jag slängde påsen direkt, nu får jag ju aldrig veta säkert vad det var!

Sophey
0

Om hon ater sorkar och avforing fran andra djur ar det formodligen bandmask hon har.

Medarbetare på matlust

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Du kommer behöva maska av henne oftare än normalt om hon äter sorkar för möss brukar ha mask.