Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2349 ggr
Workingdog
0

Minna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är ett ganska långt inlägg, men ni väljer själva om ni vill läsa igenom och förstå. Det handlar om Minna och varför det blev som det blev. Jag vill att ni ska förstå och att det inte ska bli några missförstånd. Men jag har inte riktigt varit redo att skriva ut det offetligt förens nu.

Som några av er kanske redan vet så bor numera Minna inte här längre. Hon har bott hos en tjej i 7 veckor nu.

Redan från början har jag och Minna aldrig klickat! Det har aldrig fungerat så bra mellan oss 2. Varken i träningen eller i vardagen. Jag har kämpat varenda dag men det har aldrig gett något resultat. Jag har gått kurser för att få hjälp med att hon ska få upp motivationen i träningen men ingenting har fungerat, och då har jag prövat allt möjligt. Sen har hon alltid varit GRYMT signalkänslig. Vi har inte kunnat sitta och diskutera vid matbordet utan att hon kommer och skakar för att hon tycker det är så obehagligt. Och då har vi ändå inte varit arga, utan bara diskuterat helt normalt. Och så har hon varit sedan dag 1.

Och eftersom jag har ganska höga ambitioner inom träning och tävling så slutade jag träna med Minna, för det gick verkligen inte, hon tyckte absolut inte att det var roligt. Hur mycket jag än gjorde och försökte så gick det bara inte. Och det blir inte roligt tillslut att träna med en hund som tycker det är så jäkla tråkigt att hon gör saken men med svansen lågt och tittar på annat samtidigt.

Och eftersom hon inte fungerade bra hemma heller så tog vi beslutet om att omplacera henne. Det skulle få ta sin tid, men hon skulle till det perfekta hemmet! Tillslut hör en tjej av sig som verkar jättebra. Hon får komma hit och titta och en vecka senare så hämtar hon henne och skulle ha henne på prov i 2 veckor. Dom 2 veckorna har precis varit nu och det har fungerat jättebra med den tjejen. Dom trivs ihop och det verkar verkligen super! Så nu har hon flyttat till henne och jag är bombsäker på att hon kommer få det så mycket bättre där.

Och eftersom jag verkligen vill ha en hund att verkligen kunna träna med så har jag nu lilla Lexi. Som efter dom 5 veckorna jag har haft henne har visat sig helt underbar. Hon har allt jag vill att en hund ska ha!

Det här har verkligen inte varit ett lätt beslut, vilket har lätt till att jag inte har varit så aktiv här inne. Det är inte så att jag inte älskar Minna, för tro mig, det gör jag verkligen.Men det gick inte, så det var det bästa för båda att låta henne gå.

Ja det var den historien. Nu vet ni allt, sen får ni tycka precis vad ni vill om mitt val. Men nu vet ni iaf varför och inbillar er inte massor själva.

Ha det bra. Kram

En av de få gånger som hon ville göra något. Och det är det som jag vill minnas <3

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[shanti&luna]
0

Ojojoj…jag tycker INTE du ska känna att vi dömer dig. Jag har själv omplacerat då hunden inte fungerat här hemma och vi tvingades välja ett mer lämpligt hem åt just den hunden. Du har gjort nåt bra som tog beslutet att hon skulle kunna må bättre någon annanstans.

Jag dömer då dig inte…

Kram på dig från oss!

[lejdyga]
0

Synd att du inte kunde träna henne :(

Workingdog
0

#1 tack det känns skönt att veta.

Jag har dragit mig just för att jag VET att det finns folk som drar sina egna slutsatser oavsett vad man säger. Och tycker det är helt idiotiskt att jag skaffar en annan hund när jag har omplacerat en annnan..

/Mvh Jennifer

[shanti&luna]
0

#3 Inte då…jag har ju dessutom två nya vovvar efter att ha omplacerat hund. Jag fick så fint mottagande här inne när jag fick Shanti. Men visst drog jag mig för att gå ut med att hon flyttat till oss. Men lika bra och vara ärlig så behöver man inte verka hemlig kring det.

[Zorita]
0

Jag håller helt med #1! Och jag förstår hur svårt det är, jag lämnade precis tillbaka en fostervalp till hundgården. Det känns hårt, som om jag svikit henne. Men så kan man ju inte tänka heller, då beslutet verkligen var bäst för alla parter. Och nu vet du ju att hon har kommit till ett nytt riktigt bra hem Glad

Kram på dig!

Fennec
0

Jag läste precis klart ditt inlägg och jag tycker du gjorde ett mycket bra men svårt beslut. Vissa människor och hundar klickar bara inte oavsett hur mycket vi än försöker få det att fungera och oavsett hur mycket vi vill att det ska fungera.

Det är det bästa beslutet för hunden att leva med någon som hunden klickar med och jag skulle inte döma dig för att du skaffat dig en annan hund, en hund som du kan göra det du brinner för!

[nataschaj]
0

Här har jag missat nått!

Och fattar inte varför folk ahr dömt dig för? du ahr gjort rätt, oavsett. Man ska inte ha en hund som mår dåligt och som de inte har klickat med. Så nej, du har gjort rätt och lycka till!

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet att det är tufft att omplacera sina älsklingar även om man kanske inte klaffat så vill man ge dom iaf ett fint hem där de kan få det riktigt bra.  Jag dömer dig inte, jag tor jag kommer sakna lilla Ninna här inne för hon var iaf den finaste BC jag sett otroligt söt tjej. Hoppas att allt går bra för henne jag tror säkert ni hittat rätt tjej som har henne :) Styrkekramar får du av mig o Enja!

Karmatarerskanise
0

Tråkigt att det inte fungerade!

Och man ska inte bry sig allt för mycket om vad andra kan tänkas tro. Man vet själv om man gjort rätt eller inte :)

Workingdog
0

Tack alla! Det värmer verkligen!

/Mvh Jennifer