Ledsamt beslut
Jag har en stor grop i hjartat som gor sa ont och det tynger sa mycket att jag bara vill grava ner mig men jag kommer nog att lata mina hundar att stanna i Sverige. 
De har det suverant hos de som de bor hos nu, de alskar allt och trivs mycket med manniskorna. Det finns en hel bibel full med anledningar varfor de ska stanna endast for deras skull och entast ett litet A4 papper med anledningar varfor dom ska komma hit och det handlar endast om min egna separationsangest, att jag inte kan lamna dom.
Jag vet inte vad jag ska gora 
Medarbetare på matlust
Jag pratar med familjen och svarfamiljen hela tiden om det och vejar fram och tillbaka, jag kan fa det bra for hundarna har ocksa men aldrig sa bra som de har hos sin hundvakt som mer an garna tar emot dom…
Det kanns verkligen sjalviskt av mig att jag vill ta hit dom, de alskar hur de bor nu och de alskar de manniskor som de bor med ocksa men jag alskar mina hundar och det kommer att skara i hjartat varje dag om de inte finns har 
Medarbetare på matlust
Men dem skulle väl ha det suveränt med dig också, deras egen, älskade matte?
Förstår att det känns tungt, jag själv hade aldrig kunnat skiljas från mina hundar om det fanns möjligheter att ge dem vad dem behövde.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Problemet ar att aven om jag hade bott kvar i Sverige hade det har beslutet forr eller senare kommit upp anda.
De alskar mig mer an nagonting men lyckan i dom nar de ar hemma hos hundvakten… De far verkligen utlopp for allt som de ens kan tanka sig och de ar verkligen aldrig ensamma och speciellt Samojeden har det underbart, henne hade jag - oavsett hur ont det gor - omplacerat till just den personen till slut anda… 
Medarbetare på matlust
En annan sak ar att hundarna lever ju verkligen i himmelriket hos denna person och de ar aven uppvaxta med honom och ser honom som en i flocken i princip da det handlar om en familjemedlem.
Sen har vi ju resten av djuren, en del av dom skulle bli overlyckliga att slippa hundarna medans en del skulle sakna dom lika mycket som mig ser det ut som da de ar otroligt tighta. 
Medarbetare på matlust
Jag har en liten tanke om att avvakta och se hur det blir och planera in hundarna i varje dag som gar och sedan se om jag pa nagot vis kan se till att de kan fa en riktigt bra vardag med mig… Om inte skriver vi kontrakt pa att de far stanna i Sverige…
Hur later det? Jag tanker ju kampa tills jag ramlar ihop for att fa det att fungera men om det verkligen inte passar eller om de inte kan fa det tillrakligt bra ar det ju trots allt bast for dom att bo med nagon annan 
Medarbetare på matlust
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror man får tänka på vad är bäst för sina hundar, är det bäst att de stannar hos den personen dom nu är hos så ska de få stanna. Det gäller att inte vara självisk vissligen så kommer det kännas svårt och jag kan säga dig en sak du kommer tänka på dom dagligen och sakna dom alltid. Jag har sålt en häst för exakt 14 årsen går inte en dag utan att tankarna vandrar till honom, jag vet att han har det bra o allt men iaf man saknar dom.
Det ar ju bara sa otroligt jobbigt. Jag har omplacerat djur forut, djur som inte ens i narheten blivit lika nara som hundarna och jag sorjer fortfarande att de inte bor med mig.
Jag har i alla fall sagt till personen att vi avvaktar och ser hur jag kan tillgodose hundarna och om jag kan fa det liknande bra for dom har flyger vi hit dom men om de helt enkelt har det mycket battre dar kan de stanna men tills vidare bor de dar. Det skulle skara mer i hjartat om de bodde har och jag inte kunde tillfredstalla dom an om jag fick traffa dom nar jag kommer till Sverige och de mar super bra.
Medarbetare på matlust
7 Men om du tror du löst lite där du bor nu och har tid så ser jag ingen fel i att du tar dit dom. jag tror du kan vara lite rädd att du ska vara dålig ägare? är det så? För jag tror du är väldigt mån om dina djur och sen ser till att de får det bra :)
8. Jag ar radd att jag inte kan ge dom det som de behover helt enkelt och eftersom de har det sa himmelskt bra hos vakten kanns det lite som om det vore battre om de fick stanna dar.
De har det ju suverant hos denna person och de har aven vuxit upp hos honom da jag bodde hemma pa den tiden och efter flytt till lagenhet var de hos honom med jamna mellanrum ocksa for att leka av sig sa de kanner ju varandra och hundarna hamnar ju inom familjen.
Ena hunden kommer ju inte heller att fa chansen att bada om hon kommer hit, det tycker jag inte om da hon verkligen ar ett riktigt vattendjur och Samojeden kommer ju inte fa sin harliga sno och kyla langre.
Jag kommer i alla fall att se hur det blir, om jag kan fa till det sa att hundarna kan trivas har kommer jag sjalvklart att ta hit dom och annars far de stanna…
Medarbetare på matlust
9 låter väldigt bra det du säger att du inte är självisk självklart hoppas jag på att du får lösning på hela hur det nu slutar :)