Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 3502 ggr
Rachix
0

Vad har ni för kläder?

Ja, till er själva då.

Jag håller på att leta regnställ och byxor inför hösten och det är ju inte helt lätt. Allt är så dyrt (är hälften västgöte och hälften smålänning - värsta kombinationen). Det är inte så att jag inte kan tänka mig att betala en hyfsad summa pengar, men då vill jag vara säker på att jag får rätt/bra grejer. Man vill ju ha kvalitet till bra pris - men vad ska man välja?

Har någon några prisvärda tips? Vad har ni själva när ni är ute och går eller tränar?

Kanske kan vi tipsa varandra i den här tråden om bra kläder?

T.ex.

Regnställ

Skor

Slitstarka byxor

Vindjackor

Hundförarkläder

[Ronon-m]
0

Jag har hundförar väst och byxor. Även en matchande keps när det regnar. Det funkar kanon eftersom jag slipper tänka på att mina vanliga kläder blir smutsiga när hundarna hoppar på mig eller om jag behöver sätta mig ner. Jag har köpt ifrån http://www.engelsons.se/

Jag har köpt matchande byxor, väst och keps utav märket boberg. Dom är vattenavvisande och slitstarka :)

Rachix
0

Jag har kikat på Engelsons kläder, men tycker det verkar vara lite dålig passform på damkläderna. Men jag kanske har fel? Sitter de bra på dig elller är de bylsiga? Du kanske inte är tjej kom jag på nu…?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2, förmig att 1 är en tjej enligt bilder från utställning och andra bilder så har man sett iaf en Flört

Jag har kläder med den sidan som 1 tipsar om jag är ganska så kort o faktist valt barnbyxor så slapp jag kapa halva benen 156 lång o avskyr att allt hamnar fel när jag kapar 10 cm från byxlängden. Sitter bra, men så är det typist arbetsbyxa men så klär jag mig kanske inte helt för se sexig ut när jag tränar min hund Tungan ute Hållbart vattentåligt billigt o bra med andra ord.

[Ronon-m]
0

#2 Jo jag tycker faktiskt dom sitter jätte bra! Man ser att dom är tjejbyxor då dom sitter åt på rätt ställen. Runt rumpa och bra runt benen. Kan fixa bilder när jag har dom på mig och lägga in så att du kan se.

Men det var just passformen som jag var mest nöjd med. Ville inte ha sånna stora och bylsiga. Så jag tycker jätte mycket om dom.

Och jag är en tjej :)

Rachix
0

#4 Va skönt. Finns inget värre än när man snubblar omkring i för stora byxor när man tränar med hundarna. Köpte du dom via postorder eller i Falkenberg?

Ser gärna bilder om du har.

#3 Har du också Bobergs-byxan? Eller har du en annan modell?

[Forest]
0

5 japp fast i barnstorlek :9 sitter bra som 3 säger jag trivs i dom, har även ett par grå lite fodrade med som sitter okej :)

[Ronon-m]
0

#5 Jag köpte dom i falkenberg. :)

Rachix
0

Då får det bli en tur dit nästa gång vi åker till Ullared. Skrattande

Det är svårt att köpa kläder via postorder tycker jag. Det verkar aldrig stämma storleksmässigt. Tittar jag på storlekstabellerna på vissa ska jag ha storlek 44 - i vanlig affär har jag alltid 38…

[Ronon-m]
0

Ja precis! Kläder är jätte svårt att beställa genom nätet. Jag tänkte beställa 36:an men visste inte om dom skulle vara förstora. Så jag åkte dit och testade istället men då satt dom perfekt ändå :)

Hon&vovvarna
0

Jag har kört på Arrak. Byxorna är jätte sköna & vinterjackan är toppen med fickor i alla dess lägen, varm, rymlig och håller. Fick idag hem en ny arrakjacka, Arctic Jubilee! Så nu väntar jag på lite kyla för att få springa runt i den:)

Hund med fart Blandis såklart!!

Chilli10
0

"är hälften västgöte och hälften smålänning - värsta kombinationen"

HAHAH, jag dör lite Skrattande

Tassar tråden då det skulle vara bra med lite tips =)

Rachix
0

#11 Man säger ju att smålänningen frågar: Vad kostar det? Medan västgöten frågar: Kostar det nåt? Flört

Nu har jag köpt regnställ från ITAB. Lite oväntat ställe för mig, men fick regnjacka och regnbyxor (20000 mm vattenpelare) i slitstarkt material för 1300. Det andas, är regntätt och vindtätt.

Beställde via postorder. Byxorna sitter som en smäck men jackan är lite väl rymlig. Blir nog bättre med ett par tjocka tröjor under. Bra med fickor på båda och praktiska detaljer.

Hade nog aldrig funderat på ITAB om jag inte blivit tipsad av en kompis.

Chilli10
0

#12 Haha :D

Hoppas att de funkar braa :) Jag var ute i morse o tränade o lekte mer än 1 h med vovven. MIna fossingar var blöta efter 15 min, mindre kul.

Måste köpa några bra skor!

[iurochskur]
0

Jag hittade jättefina fodrade västar på Ö&B som jag ska köpa. Dom kostade drygt 60:-.

Annars har jag egenstickade tröjor och polohalsdukar.

MoaW
0

jag funderar lite på det här setet: http://www.engelsons.se/set-priser/setpris-sarna

ska va vind/vattentätt, samt "andas".

här är också en billigare variant http://www.engelsons.se/set-priser/setpris-sorsele

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.