Starta Blandis i norrbotten?
Jag undrar om det är någon mer än jag som skulle vilja vara med att starta Blandis i Norrbotten?
Jag vet att jag inte är den enda blandrasägaren i Norrbotten som skulle vilja ha en lokal Blandisklubb/förening, men är det någon mer än jag som är villig att hjälpa till att starta upp det?
För info om hur man gör kan du kika på denna sida.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hoppas VERKLIGEN att någon nappar! Det hade ju varit jättekul för er där uppe att ha blandisklubb!!!

Jo det hade verkligen varit roligt, men för att starta det som en ideell (stavas?) förening så måste man tydligen vara minst 3 personer.
Tydligen kan man även starta det som eget företag men det verkade inte riktigt lika bra.
_**/Mvh Anne

Tycker jag verkligen att du ska försöka få igång…
Vill du ha hjälp så finns vi på länken som du la upp.. Vivian har flyttat färdigt och är snart igång som vanligt..
Men det finns fler som kan ge dig hjälp och råd, sen att man ska vara 3st för att starta en förening är inga problem.. det är inget som säger att man måsta vara på plats, det är bara formalia.. en ordförande, en kassör och en suppleant..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

#3 jo precis, fast det är kanske en fördel om man bor så pass nära att man kan träffas då man ska ha nått möte…
_**/Mvh Anne

Skype.. finns.. hehe
Hälsn. Freke

#5 haha ja iofs, har dock ingen aning om vad det är 
_**/Mvh Anne

Som MSN fast mycket bättre, finns inga kända virus eller virusbärare i programmet..
Hälsn. Freke

#7 aha 
_**/Mvh Anne

Ingen som har anmält sitt intresse som vill vara med och hjälpa till? Någon mer än AnneN måste det väl finnas som vill starta en blandisklubb uppe i Norrbotten!?!

#9 nix ingen mer som anmält sig ännu…
Vill ni vara med och starta upp så kan ni antingen skriva i denna tråden, skicka ett PM till mig eller mejla mig på anne_j_nasman@hotmail.com
_**/Mvh Anne

*putt*
_**/Mvh Anne
Hade varit roligt, jag bor i Gällivare.. Men jag kan inte bidra med pengar och det kan bli svårt för mig att komma på möten. ;S

fanns ju en i sundsvall för nåt år sen.
kanske den medlemslistan finns kvar så ni kan kontakta dom å höra om de har intresse att vara med.
sen lägg ut på blandis en blänkare så kanske ni får napp om ni inte redan gjort det.
lycka till å hoppas ni får igång en avdelning där uppe.

#13 tack för tipsen, fast Sundsvall hör inte till Norrbotten men de t andra ska jag kika på
_**/Mvh Anne

vet men tänkte på att de var längst norrut å hade kanske medlemmar boendes längre norrut som kanske har intresse av att delta i er avdelning.

#15 haha ja se där det tänkte jag inte på 
_**/Mvh Anne

var på en blandisutställning i sundsvall för många år sen.
minns att många hade rest från norrland å ner för en trevlig dag.
så intresse finns ju.

Nu har jag äntligen lyckats spriga ihop med en till här i Luleå som är sugen på att starta en blandisklubb och hålla i aktiviteter som tex utställningar 
Tyvärr så har en massa av den gamla infon på blandis.se försvunnit för tillfället då sidan byggs om så har skickat ett mejl till dem för att få info om vad som krävs.
_**/Mvh Anne
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
18 tog sin lilal tid :D hoppas verkligen ni blir ett bra gäng och att det blir flera medlemmar oxå :) Det är väl nästan ingen blandisklubb alls däruppe i norr? så bara därför är detta kanon bra o tror faktist det kan bli ett bra gäng. Lycka till AnneN och säg gärna hur det går med allt
PS du kan inte söka lite stöd genom kommunen och på det viset få en lokal en källare kan funka kanon just att ha iaf något tillhåll :)

#19 Den nordligaste klubben för blandraser som jag vet om finns i Sundsvall och dit är det över 50 mil.
Lokal kommer jag inte ha några större problem att hitta eftersom jag är aktiv i Hundhuset så får jag hyra deras lokaler om vi ska ha aktiviteter där vi behöver vara inne med hundarna
men tack för tipset om att söka stöd hos kommunen.
Självklart håller jag er uppdaterade om hur det går med detta även om det kan ta sin lilla tid att få ihop en klubb 
_**/Mvh Anne
Kul hoppas ni får igenom det.
Tror inte de finns i gbg, men vet aldrig. de låter hur som jätte kul. =)