Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 1148 ggr
[Forest]
0

Lite tips o råd-hundmöten

Vi går nu på kurs i denna kurs är det bara vi o en till med mindre hundar de andra är stora en megastor. Iaf Enja gillar inte nya hundar alls hon känner sig inte ett dugg säker.

Detta är pga råkat ut för 2 mindre hundar en shizu o nån jack ryssleblaning där första utgav glad svans lös så fin o snäll men ack så vi bedrog oss högg direkt Enja, JR jaga henne då vi gick på promenad o den var lös den visa inget trevligt alls, hade tur att hon vände o sprang till mig så jag fick ta upp henne snabbt som tusan. Ägaren fick veta vad jag anser om agrisiva hundar som är lös.  Vi har även flera stora aggrisiva större hundar här flera bor i samma kvarter därmed vet jag att hon itne alls gillar rottisar lr amstuff då dessa raser är det vi råkar ut för dagligen hängande i sina koppel o visar allt vad de kan om de bara nåde fram :S

Men kan man träna lite på detta? Kan man träna hundmöten med trevliga hundar som vi känner lite eller ska jag be helt okända hundar ställa upp? då givet utan att hälsa men kanske sen även gå promenad o sen de får iaf ta det soft vid en parkbänd på varsin kant? Tips tack :)

AnneN
0

Tycker din idé om att träna möten, promenera tillsammans och bara umgås utan att hundarna behöver hälsa verkar riktigt bra, fungerar både med kända och okända så länge ägarna är med på det. Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

1 då kan jag köra på den valsen :) Enja sköter sig fint men om andra hundar sak fram o hälsa så bakar hon o skäller, jag säger givetvis att det inte nån ide eftersom hon inte ahr det intresset. Sen är enja lite smygare vill gärna lika på dom i smyg för att sen se "vem är du" :) Därmed tänkte jag på gensamma promenader ena kan lukta efter den andre o tvärtom utan behöva hälsa o leka. Bara koppla av är bra för henne tror jag njuta av lugnt sällskap Flört Tror jag ska höra med 2 som ahr kolungna o trevliga tikar ena är större så bra träning för Enja med :)