Dessa hundar...
Sigrid älskar att dansa. Hon gillar Roxette men tycker inte om Prodigy. Hon studsar, snurrar och springer runt så fort musiken kommer på och jag börjar dansa (men bara till viss musik)!
Nu när vi diggade loss till "The Look" (hennes favoritlåt) så blev jag nyfiken; har era hundar liknande lustiga intressen?
Nepp. Tyvärr. Men det hade varit roligt.
Mina tittar på tv.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Shanti skäller tillbaka om hon hör hundar på tvn, samt gnäller när hon ser ett djur eller hund på tvn. Även om det knackar eller ringer på dörren på tvn skäller dom.

Hahaha, låter helt underbart, du har inte möjlighet att filma det hela? 
Velvet tittar på tv, speciellt animalplanet och om det är en hund som är ledsen eller gnyr av smärta så går hon fram till tv:n och pussar på den.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
haha va kul xD
Jag har inget lika kul 
När en kompis var här så upptäckte vi en grej med dobby som är lite konstig, men vi har aldrig tänkt på det för vi tycker det är helt normalt! Han älskar nämligen fästingar. När man plockar fästingar (på honom elr nån annan hund) så blir han helt facinerad. Min kompis plockade en fästing på min andra hund och slängde den innan dobby fick se, och Dobby blev alldeles förtvivlad 
han älskar också brunnar. alltså vanliga brunnar på gatan med galler över. Han kan känna dom på låångt avstånd och dra mig fram - även när brunnen är täckt med snö och is eller löv, han känner av dom.
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Härligt med hund-dans! En av våra hundar sitter och "smaskar" när man äter eller lagar mat. Hon sitter och stirrar på en samtidigt som hon tuggar luft och smaskar jättehögt!
Förmodligen önskar hon att hon också hade något gott i munnen…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called "the present". 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hihihi det är så roligt att höra om dessa egenskaper! Ska försöka filma. Vi drar förstås igång henne lite, men det roliga är att hon inte dansar till all musik. Till vissa spelar det ingen roll hur mycket jag och husse dansar, då viftar hon lite på svansen och går iväg 
Haha gud va kul:))) kanske ska satsa på Freestyle? ;)
Våra valpar speciellt hanen (som ni ovan) tittar på tv:n och blir ganska så galen när han hör motorcyklar, djur, hundar som skäller, och knackar då börjar han skälla eller gnälla, precis som om han vet att det är något som hänt…
Tycker det är även lite udda att Lava gnyr när man skrattar eller gråter :)
#8 Seth gnäller när jag skrattar för mycket! Sigrid tröstar alltid när man gråter, gullet.
En gång tittade jag på en dokumentär om vargar, och båda hundarna såg verkligen ut som om de hörde "call of the wild".
#9 Så gör Lava också :)Tröstar :)
Jessi blir helt förtvivlad om man gömmer ansiktet, då ska hon direkt komma innanför och pussas :)
hahahah det är faktist en av mina gammla favvolåtar o vad roxette var bra
Kul att ha en hund som diggar loss dundrar jag på o dansar här hemma är det inget djur som hänger på 
Alice rapar högljutt när hon har ätit. ofta kommer hon fram till mig innan hon rapar…vet inte om hon tackar för maten eller nåt ;-).
Och hon kramas. Hon går upp med tassarna på min axel och lägger sig med aniktet mot min kind. Hennes pappa som ägs av min systerdotter gör likandant.

Min hund dansar också med om man dansar till bra musik. Han tycker det är kul. Om han har någon favoritmusik har jag inte tänkt på.
>>>Malum domesticum<<<