Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etiketthundmat
Läst 5471 ggr
[Forest]
0

Färskfoder hamburgare!

Jag har köpt nordic hamburgare och är väldigt missnöjd. Då dessa är grå och ser helt ofrächa ut.

Jag dela upp dom i påsar när jag förs in och de har vart fina tills nu, jag tror att det är 1a o andra lagret burgare som låg i kartongen som är grå de är allså grå översta skiktet och tycker de luktar som svagt ciggarettvatten Skrikandes Är det vanligt att det är fula burgare, har kastat flera st nu pga detta jag tror o hoppas att de inte är vanligt detta eftersom jag har 2 hundar som är helt glada i fodret o tyckt att burgare var smidiga Glad Annars blir det korvar o köpa av samma märke.

spikes
0

Har aldrig använt burgarna,men jag tycker du ska ringa och uppmärksamma dem på det,det vill dom gärna..din återförsäljare kanske har fel på frysen eller nått sånt….

Nu har du ju 2 hundar så det går åt lite mera,då kanske det ändå är bättre med korvarna..

[Forest]
0

Jag ska ringa dom imorgon då det är stängt tis-ons var i helgen jag fick dessa fula burgare tills idag så det är många jag bara har kastat. Är helnöjd med fodret annars Enja har ökat bra i vikt o äter som bara den :) Chanel hade jag korvar till förut men tyckte det vart för mycket hon vart lite rund av det :D men som sagt nu är de ändå 2 som äter även om enja ska ha så lite. Måste bara köpa mig en ny matvåg :)

[Forest]
0

Det är ingen annan som råktat ut för samma sak?

spikes
0

2,Tips i stället för våg kan du mäta i dl måttetFlört

[Forest]
0

4 det sa du något :) har iaf mailt dom eftersom det var visst :/ men lämna tele nr så det får allt ta o ringa mig ;)

[Forest]
0

Kan medela att hamburgare ska vara grå eller rättare sagt kan bli grå då de får som en frysskada vid skärningen (från fryst korv till fryst hamburgare) något bla bla med syret som blir och frostskada. Har pratat med tjejen i butiken och även Lotta på Nordic ang hur hamburgarna ser ut. Dok fatta någ inte lotta att de är olika i kartongen samt att vissa luktar lite konstigt. Hon bara sa Jaaa mm jaa de ska vara så på skånska o jag är så kass på höra "rätt" :P Ska be min käraste ringa o prata han är lite bättre på höra ;)

spikes
0

6,Haha gör det, själv umgås jag med skåningar hela dagarna och har inga problem alls att höra vad dom säger,dom däremot har en del problem i att hänga med när jag sätter igång och diskuterar hahahahaha.

[Forest]
0

6, Jag är så seg idag så fy bubblar o inte gör det bättre när jag försökte höra skånska med :) Jag är lite hmm okoncenterad när jag pratar i telefon bättre om jag pratar mellan 4a ögon då är jag med mer på noterna :) Och jag ska inte ha burgare nästa omgång. Men Lena vet du vad som är lite konstigt???

Jo, tinar jag upp burgare i ljumet vatten så blir det jätte fräsha gjorde så eftersom jag kasta dom jag hade tinatupp var fula o lukta skumt. Chanel ratar ju dessa burgare med, hon sitter o smackar o vill verkligen ha men erbjöd henne en så vägra hon ta dom. Så något skumt är det med vissa ändå. Hon är sån tar först o smakar efterhund :D . De luktar som gammal kött med en dust rökt på något vis så är kanske bättre förklaring på lukten. Men jag ska be min kära ringa :)

Men burgarna kan allså se grå o trista ut utan att det är fel på dom.

spikes
0

8,Kan det inte ha med kylan i kylskåpet att göra då?,att det kanske tinar för fort,för det har hänt någon gång att jag har fått lov att tina en korv om det varit helt slut innan vi hämtat nytt,och då har den inte haft samma frächa färg som efter ett dygn i kylskåpet.

Du skulle ha sparat någon av dom burgarna och åkt direkt till din återförsäljare,det är ju lättare för dem att se då.

[Forest]
0

9 ne kylskåpet har jag kallt eftersom jag gillar iskall mjölk :) burgarna är inte helt upptinade på morgonen så dom tar jag fram innan jag går morgonpromenaden. Den är lite frysen när jag ändå ger. Burgare som är till chanel (äter kl 17) är med lite frysen ännu.

Smart tips ska spara nästa omgån som är lite konstig så kan hon själv kontrolera den. Nu är det så att hon ger korvarna och light + nån annan med vomen jag ger Bas så hon vet inte exakt hur dom ska lukta heller. Ringde an annan återförsäljare och hon visste inget hur de såg ut upptinade :P Så henne fick jag ingen vidare hjälp av heller på den fronten.

spikes
0

10,Men det låter konstigt att hon inte vet hur den ska lukta om den är ofräch,det luktar ju i så fall härsket gammalt kött….hmmm tror det är bättre att du ringer upp nordic i stället,för återförsäljaren verkar inte ha koll på allt….

rahl
0

Är de burgare torkade eller är det samma som korvar? det verkar vara att det är torkade enligt några som säger så?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

12, nej det är samma som korvarna de är skurna från korvar iaf upplevde jag nordic som det fanns ändar på hamburgarna Flört Just det gråa kan bli eftersom de sågar fryset därmed blir det viss hetta=blir halvlagat jag tyckte inte om dom alls. Så idag köper jag 2 kg korvar o tinar dom lite sen skär jag dom själv resutlatet blir bra och mycket billigare med. Funderar annars på köpa 250krovar men de är lite dyrare men jag vill gärna ha blodigt färskfoder

rahl
0

Men de skriver själva http://www.nordichundfoder.com/utfodring.htm

Våra torkade burgare (Bas och SP+) motsvarar 200 g blötvikt.

[Forest]
0

14 aha den gav inte jag iaf utan nordic bas o den var inte torr alls utan som vanlig, jag ringde o klagade o fick just svarat varför det var gått det var pga skärt i fruset. Knepigt kanske är nytt var ett tagsen jag prova burgare men vart så missnöjd att jag köper inte om dom fick kasta massor.

rahl
0

Ja men just bas och sp+ finns i burgare, inga andra. men det finns både torkade och vanliga burgare som korv med rå kött.

[Forest]
0

16 aha undra vad vitsen är med torkade är de allså helt torkade då? kanske smidigt o ta med på resa?

rahl
0

de var ungstorkade precis om man ska iväg, han rekommenderade inte som vanlig mat dessa torkade utan när man inte kan ge de vanliga