Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1248 ggr
[Rocky70]
0

Biverkningar....

Hmmm…det förefaller som att det finns vissa biverkningar med att vara hundägare.Jag har haft Rocky ganska exakt 5 mån nu och på den tiden har jag gått och tappat 19 kgSkrattandeSkrattande

AnneN
0

19kg på 5 månader Förvånad Grattis! Skrattande (om du nu behövde det)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Rocky70]
0

#1 Oh ja det behövdes,tänkte passa på nu när det ändå gått så pass bra att helt lägga om kosten och verkligen tänka på vad man stoppar i sig.Har egentligen horribla matvanor nuObestämd.Det gör mycket att man har hund så att man aktiverar sig på dagarna(de flesta iaf) och kommer ur sängen även när man har sämre dagar.Dessutom ger dom framförallt livskvalite.Skrattande

Fridaaaa
0

Kanonbra ju, jag går inte ner trots att jag har hund haha :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Rocky70]
0

#3 Kan inte se att du skulle behöva hellerSkrattande

Fridaaaa
0

#4 Nja lite på magen och låren ;) Det är där det sätter sig på mig, sedan jag slutade rida för 2 år sedan :)

AnneN
0

#5 Då är det inte viktminskning du behöver utan i så fall omformning genom att bygga upp de muskler du tappat i just de områdena efter att ha slutat rida.

Många misstar tyvärr förslappade muskler med Övervikt och börjar banta till höger och vänster istället för att se det verkliga problemet som är att den muskulaturen inte längre får den träning den fått tidigare och därför blir förslappad.

_**/Mvh Anne

Fridaaaa
0

#6 Frågan är vad man ska träna då, för att bygga dem igen :)
Har inte råd att rida eller gå på gym :)

AnneN
0

#7 Fråga inne på http://traning.ifokus.se/, där kan du säkert få massa bra tips på hur du kan träna utan att det kostar skjortan

_**/Mvh Anne

Fridaaaa
0

#8 Okej tack för tipset :D

Karmatarerskanise
0

Ojsan hoppasn. Det var inte illa med 19kg på 5 månader! Och ändå äter du dåligt?

[Rocky70]
0

#10 Har väldigt dåliga matvanor,äter aldrig frukost,sällan lunch och sena middagar med alldeles för stora portioner.Aldrig fasta mattider.Har nu läst lite om LCHF och bestämt mig för att åtminstone prova det och se vad det ger för resultat och då inte bara viktmässigt utan och se om man blir piggare och mår bättre.En stor anledning till att det försvunnit många kilon är nog också att det fanns mycket att ta avFlört

Karmatarerskanise
0

#11 Kul att du ska testa LCHF, tror du komemr bli positivt överraskad :)
Det blev jag och vänner till mig :)

idaah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj så kul at du har gått ner 19kg på 5 månader, grattis! :)

Själv så har jag gått ner 2kg på ungefär 1-2 veckor, fast att jag inte behövde det! Skäms

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

AnneN
0

#11 Säger som Hera, jag tror också du kan få positiv reaktion på lchf Glad Har själv ätit lchf-kost sedan i våras och tappat ca 10kg, flera klädstorlekar, fått mindre ont i lederna, bättre hud (har annars problem med eksem), bättre mage och massor mer energi och lugnare humör Skrattande

_**/Mvh Anne

[Rocky70]
0

#12 och #14 Det låter väldigt bra,vet inte riktigt än bara hur mycket jag ska lägga om från början.Om man ska fasa in det eller bara göra det tvärt.Glad

isafisa
0

Jag började tvärt, men då blev det också en ganska hemsk första månad, jag var en stor godisätare nämnligen och när jag började med lchf kunde jag stå och gråta i affären för att jag inte fick köpa godis (sambon hindrade mig). Men på många sätt är det ändå bra att sluta tvärt, men man ska nog känna efter själv :)

[Rocky70]
0

#16 Ja jag tror det också,så från och med i kväll så är det lchf som gällerSkrattande

Arrowhead
0

vad e nu lchf då?^^

AnneN
0

#18 LCHF = Low Carb High Fat, en kost som man byter ut kolhydraterna i kosten mot hälsosamt fett och proteiner.

_**/Mvh Anne

Arrowhead
0

#19 Jaha oke, Tack! :)

AnneN
0

#20 Haha, inte lätt att veta och speciellt inte då vi verkligen hamnade utanför ämnet i tråden Flört

_**/Mvh Anne

Arrowhead
0

#21 Hehe ja, blev en aning förvirrad ^^