OT Bilder på mina katter
Fick för några dagar sedan en förfrågan om fler bilder på katten Tussan (som är med på omslagsbilden för månadens tävling) och tänker därför nu göra en tråd här där jag lägger ut bilder på alla mina katter 
Först ut är Tussan
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Näst på tur kommer Hope som snart bott hos oss i 2 år och kom till oss då jag svarade på ett utrop på Hittekatter iFokus om akuthem till en hemlös skyggis.
Var meningen att han bara skulle bo här ett par veckor för att sedan åka vidare till ett permanent hem i södra delarna av landet, men det hela slutade med att vi föll som furor för denna underbara katt 
Första 2 bilderna är från kattakuten innan de hade lyckats fånga in honom då han hade bosatt sig på en vinda hos en som tyvärr inte kunde ha katt.
_**/Mvh Anne

Och nu några bilder från den första tiden då Hope bodde i vårat badrum som fungerade som karantän för att inte riskera eventuella smittor till våra andra katter.
Hans favoritplats var på en filt som han själv dragit in i hörnet under badkaret där han kände sig trygg.
_**/Mvh Anne

Efter ca 2 veckor i karantän så släpptes han fri i lägenheten och hittade snabbt sin nya favoritplats i klätterställningen. Det krypinet är fortfarande idag hans trygga plats och den plats vi valt att alltid låta honom vara ifred.
_**/Mvh Anne

Tussan & Sotis, en mycket sällsynt syn med dessa 2 så nära varandra eftersom Tussan verkligen var bitchig mot Sotis och Sotis gjorde det till en kul lek att reta Tussan till vansinne 
_**/Mvh Anne

Nu då tårar av saknad och sorg ändå forsar redan så kan jag fortsätta lägga in lite minnesbilder på de 3 underbara katterna som nu mera har varsin urna i bokhyllan och även någon bild på ett par andra katter som jag haft genom åren.
Här kommer en bild på Puff & Lillan.
Puff var speciell på många sätt och den absolut snällaste katten någonsin. Några av hans egenheter var att han var en jäkel på att massera mina axlar och kunde alltid tala om när något som var på spisen eller i ugnen var färdiglagat genom att sätta sig i precis rätt ögonblick och stirra på spisen.
_**/Mvh Anne

Tussi, katten med humör utan dess like och som tyckte om husses kaktusar lika mycket som jag gjorde och visade det genom att mycket demontrativt putta ner krukorna i golvet så de gick sönder 
Vad som hände med henne senare vet jag tyvärr inte, hon fick bo med sin husse då vi separerade och senare flyttade hon till hans morbror på landet, sedan dess har jag inte hört mer än att hon trivdes bra på gården och att det inte var nådigt för grannarnas katter om de vågade sig över tomtgränsen!
_**/Mvh Anne

Sist men absolut inte minst en bild på Timon där man tydligt ser bokstaven T på hans rygg.
Timon var verkligen mitt lilla hjärta och hade den speciella förmågan att han var en stor människokännare och visade mycket tydligt vad han tyckte om folk.
Var det någon han gillade = en bra/snäll människa så kunde han direkt gå fram till dem och mysa i famnen i timmar.
Var det någon han inte gillade så visade han detta genom att ta långa omvägar runt personen, sprattla och åla sig för att komma lös om personen försökte lyfta upp honom. Tack vare denna katt så har jag under hans korta livstid kunnat snabbt bestämma om den kille jag dejtade för tillfället över huvudtaget var värd att gå på en andra dejt med.
_**/Mvh Anne
Underbara katter. Gillar verkligen Lillans färger.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Åh vilka fina katter. Jag börja givet med fälla tårar när man kom till lille Sotis
Känns så tugnt när man saknar sin vän, man såg verkligen kärleken mellan Lillan och Sotis på bilderna sicka kompisar. Men helt underbara katter du har och haft med :)

#52 Ja jag älskar Lillans färger och just det att hon har 2delat ansikte älskar jag
Skaffade henne bara ett par månader efter att min älskade Timon dog och det var genom en kompis som en dag hade varit hemma hos mig då jag såg en skäldpaddsfärgad katt på TV och sa att en sådan ska min nästa katt vara.
#53 Ja de 2 var bara så underbara tillsammans och det faktum att Lillan ibland fortfarande sitter i bokhyllan, tittar rakt på Sotis urna och pratar med den tycker jag visar att det bandet som finns mellan dem når högre än liv och död.
_**/Mvh Anne