Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 954 ggr
[Zorita]
0

Dålig i magen

Seth är riktigt dålig i magen idag. Igår var de ute och fick springa på ett fält i närheten där vi brukar gå och jag gissar att han fått i sig nåt strunt där.

Vanligtvis brukar jag ge kyckling och ris med en gång, men nu är det helt vattnigt och ser inte särskilt bra ut. Inget blod, och han har energi och dricker bra ska nämnas.

Så jag tänkte att han kanske ska fasta lite. Men hur länge ska man göra det? Ska man vänta på att magen visar lite förbättring eller köra på ett helt dygn eller mer?

Vi ska avmaska honom så snart vi kan också ifall att, men allt är stängt idag och imorgon för det är helgdag här, så det blir först på tisdag.

AnneN
0

Jag rkomenderar att inte ge av hans vanliga mat det närmaste dygnet. Är han sådan som kräks om han blir tom i magen så kan du ge lite fil blandat med morotspuré istället för den vanliga maten.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sätt honom på fasta nu direkt, minst ett dygn, men se till att han får i sig vätska. Du kan göra egen vätskeersättning, koka upp vatten, lite salt och lite honung…. låt kallna och få i honom.

Att hundar får diarré är vanligt, en av mina hundar har det till och från… utan att det är något fel på honom.

[Zorita]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack Glad

Mina hundar är lite till och från. Sigrid brukar bli dålig emellanåt, ofta för att hon snor från de andras mat och så spyr hon Skrikandes Seth brukar annars ha en järnmage som tål allt, men just nu blev det väl något fel.

Märkte förresten, innan jag hann stoppa, att han åt något som verkade vara kol. Har sett min valp vilja göra det också? Jag läste nånstans att kol kan neutralisera i magen, kan det vara därför?

Nu fick han bara i sig lite, de är så himla snabba på att glufsa i sig nåt när de vet att de inte får…

levithedog
0

Ett dygns fasta och sedan skonkost, kokt torsk och ris i kanske 4-5 dagar samtidigt som du fasar in den vanliga maten brukar jag göra. I sverige finns ngt som heter prokolin+ som stabiliserar magen men jag vet inte om det finns i Spanien. Det borde kanske finnas något liknande. Hoppas att han snabbt blir bra igen