försäkringsfråga
hej
jag letar ny försäkring, har if idag och är nöjd, men det har blivit för dyrt med 280 kr månaden.
jag letar efter något likvärldigt, med utan rörlig självrisk (10, 15 elr 25 % brukar det vara) och det får gärna ingå kjejsarsnitt
har 5 dagar på mej att hitta en ny
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är någ bara ringa runt o kolla priserna själv, man går nämligen på ägaren. Jag får billigare pga ålder + haft försäkrade djur i över 20 år tror de går på sånt oxå?
jag vill veta vad andra har och tycker. det är dem som är kunder. frågar man bolagen så ska man ju absolut ha deras
de jag har kollat på har man kollat på var personen bor

Är det inte bara IF som har fast självrisk?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
3# det finns flera med fast självrisk, men sen brukar de ha rörlig självrisk med
har hittat ett intressant, DINA. de låter jätte bra så jag väntar på att de ska kontakta mej
På www.folksam.se och www.agria.se kan man själv räkna ut premierna innan man bestämmer sig.
Jag har Folksam till mina nuvarande hundar, och hade det också till mina förra. Betalar 115 kr i månaden per hund och då är självrisken 1500 plus 20 % av överskjutande. Ersätter upp till 40 000 kr. Även medicin och rehab upp till 3000.
Min förra hund hade en njursjukdom och var ofta till veterinären, och det var aldrig något problem att få ersättning.
If är ju bra så länge man inte behöver nyttja försäkringen, året efter du fått ersättning höjs premien där efter vad jag hört.
6# jo cola var ju skadad iår :/
Jag har If, har utnyttjat försäkringen, är supernöjd med ALLT gällande If
8# jo jag är med nöjd, men det blir så dyrt :(
9# oki
jag har under gårdagen tecknat en ny försäkring. det var dina försäkringar. de har likande villkor som if och har ett gratis kejejsarsnitt :) självrusk på ca 1400 samt rörlig på 20%
årskostnad för cola 1500 kr
if hade summorna: 2500 i självrisk samt 0%, 3200 per år
så jag kommer spara lite :) månadsvis kommer det bli mindre än 100 kr skillnad :D
#10, då är det bara att hålla tummarna för att du inte behöver råka ut för någon operation med inläggning på djursjukhus !!
Håller tummarna!
11# hur menar du då :/
#12 Jag menar… om hunden kräver en operation samt inläggning på en vecka säger vi… då skenar kostnaden iväg om du har en rörlig självrisk på 20 %
jo jag kom att tänka på det, emn jag hoppas inte på det hehe
#14: Oroa dig inte, så mycket skenar det inte iväg med rörlig självrisk dessutom kan man ju lägga den man sparar på billigare självrisk till ett veterinärkonto. 1700 kr per år blir ju ändå några tusen på en livstid.
Kopierar mitt inlägg från en annan tråd:
Om jag räknar på min tik, under tio år så skulle IF`s försäkring kosta mig ungefär 12 000 kronor mer än min nuvarande försäkring. Så jag hade fått betala 4 700 kronor mer för en operation som kostat 30 000 kronor (räknade på 2500 i fast självrisken hos IF) men jag kan i teorin göra två veterinärbesök a la 30 000 kronor och ändå "tjäna" på det i slutänden.
Tar jag ett verkligt exempel var jag inne före jul med tiken på ett besök som gick på lite drygt 3.000 kronor och betalade 1.850 kronor istället för 2.500 kronor hos IF. Veterinärbesöken måste alltså kosta över 6.500 kronor innan jag börjat "tjäna" på en fast självrisk och då bortser vi från de där 1200 kronor per år dyrare försäkringen blir.
Självklart är det en trygghet att ha fast självrisk, men billigare behöver det absolut inte bli.