Vaccination
Hur många är det här som vaccinerar sina hundar ?
Jag har blivit kallad nu till vetrinären med min ena hund men ställde då frågan om varför ska jag vaccinera honom ?
Jag vaccinera mej aldrig själv för något så varför ska jag då vaccinera mina djur ?
Jag har tre hästar,två grisar,två hundar,tre getter,ett marsvin och två katter.
Av alla dom djuren har det endast blivit av någon anledning att jag vaccinerar två utav hästarna,en utav hundarna och båda katterna men varför ? Dom har ju klarat sej lika bra ändå alla djuren.
Är det inte väldigt konstigt att man ska vaccinera ett djur tex hunden för exp Kennelhosta ? Hade djuren levt filt så hade dom ju inte fått något. Är det bara något som vetrinärena har kommit på att dom kan tjäna pengar på ? Hur vet vi att det är Vaccination och inte bara nått som dom sprutar i våra djur som det inte blir någon biverkning av ?
Jag tycker nämligen att kan dom bota mitt djur med en Vaccination föra sjukdom så måste dom ju kunna bota den sjukdomen när den väl kommit också eller är det bara jag som tänker så här eller finns det någon mer som undrar vart värden är på väg ?

Jag vaccinerar min hund eftersom vi ofta träffar och umgås med andra hundar och vaccinationen även om den ine ger 100%-igt skydd så minskar den risken för att min hund ska kunna smittas av de sjukdomar som jag vaccinerat mot + att det minskar risken för att hon ska bli smittbärare och riskera att smitta andra hundar även om hon själv inte får några symtom.
Jag personligen anser att om man inte håller hunden helt isolerad från andra hundar så är det enda ansvarsfulla att vaccinera sin hund.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Tycker också som du. Jag tycker att man som ägare inte ska bry sig om vad man själv gör. Bara för att man är vegetarian så ska inte djuren vara det. Bara för att man inte vaccinerar sig så ska djuren bli det. Så tycker jag.

Vi vaccinerar våra hundar! Min ena hund fick Kennelhosta förra året. Och det är något jag gärna inte är med om igen! Hon hade det i ca en månad, och sen fick vi inte tävla på en månad efter hon hade haft det. Så 2 månader utan att åka på tävlingar, träffa andra hundar och ta det LUGNT!
Jag vaccinerar inte mina kaniner därimot. Då det är en spec sjukdom man vaccinerar mot som vildkaniner bär på. Men här i sthlm finns inte vildkaniner. Men om jag hade bott neråt i landet hade jag vaccinerat!
Men hundarnas sjukdomar finns överallt! Och anser att det är mitt ansvar att skydda dom från det!
Vaccinerar Lillan ja men inte dem andra djuren.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur ofta vaccinerar ni era hundar?
Sabina
www.anibaz.blogg.se
Självklart ska man vaccinera hunden… Jag vaccinerar Hugo 1 gång om året (så ofta man ska vaccinera). Varför ska man riskera att ens hund får massa sjukdomar? Och varför ska man riskera att andras hundar får massa sjukdomar.. ?
Nej, dom som inte vaccinerar sina hundar tycker jag är oansvariga..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vacc hunden årligen, har alltid vacc mina djur som man ska, det vill säga hästar,katter o hundar. Jag anser det är mitt ansvar att minska risken samt att man vill åka iväg o tävla,kurser,utställning osv
Jag ska bara vacc min amstaff-blandis (sen med 1års sprutan) sen kmr hon få när hon är 3-4år sen inget mer. >(kan hända nån enstakad)
Min hane kommer jag aldrig vacc igen! aldrig någonsin! tänker inte utsätta han för det. Han är 5 nu och fick senast en spruta när han va 2 år och kommer aldrig få mer. Tar smällen, han har redan haft kennel hostan och ahr en liten egen emun mot det.
Min schäfer ( som jag sparar te å som kmr nästa år) kommer ja vacc 3gg på 2 år och sen vart 3dje pga ja ska tävla m.m med den.
Vad kostar en Vaccination ungefär? Ska nog vaccinera tjejen till hösten.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
ca 350kr, (3-500kr beroende på vart man går) Någon tar 200kr.
Tack för era åsikter.
Vart inge klockare av om jag ska vaccinera eller inte =/. Vaccinerar jag honom så känner jag även att jag måste vaccinera alla andra som inte blivit det hittils och det känns lite si sådär att börja vaccinera andra hunden efter 12 år =/. Det finns ju trots allt biverkningar av vaccinet också tyvärr =(.
Igentligen tänker jag inte bara på hur jag själv är alltså att jag själv inte vill vaccinera mej då ska inte hunden heller bli det men jag är lite mer utav det naturligare hållet och ser mer på hur det skulle se ut om hunden va lös och hur dom hade klarat sej då. Nu vet ju jag också att hundarna har blivit väldigt sönder avlade så kanske klarar dom sej inte själva utan måste ha hjälp med vaccinationer och sådant.
Det är riktigt svårt att veta igentligen vilken metot som är rätt och fel och hur man ska göra.
#11 så länge hunden får sina sprutor under sitt första år, så gör de ingenting om den inte får sen.
Sen beror det på vad man ska göra med hunden och dem andra djuren liksom.
#12 Ja så har jag och min sambo också diskuterat.
Vi är inga männskor som tävlar och så med djuren utan dom är endast kvar här på gården så dom träffar ju inga andra djur.
Alla hundar i mitt liv har varit vaccinerade. Det är mitt ansvar som hundägare anser jag.
#5 jag har vaccinerat vart annat år för att få tävla i norge, men nu är det väll ändrade regler?
#8 hundar blir inte immun mot Kennelhosta, mina har i varje fall haft det flera ggr.

#12 Vad då gör inget om de inte får det sedan? Om man inte fortsätter att vaccinera så försvinner ju skyddet mot sjukdomarna.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#15 nej inte imun då, men dem får sitt egna lite mer starkare beskydd, visst de varierar, men min hane har inte fått de igen, trots att stalelt m.m fick de osv.
Det är ett val man gör, bara man gör de under hundens första år, så tycker ja de är ok. Man får tänka på hundens bästa, vilket ja gör till min hane.
14 håller helt med dig.