Hej då älskade Ziggy
En av mina 4 hundar…. den äldste… började visa oroväckande symtom för ca 5 månader sedan. Han kände inte igen mig en dag när vi var ute och hundarna var lösa. Sen dess har jag inte vågat ha honom lös. Sedan duggade symtomen tätt: han kände inte igen mina barn, han blev oresonligt rädd, började göra sina behov inomhus, började vanka uppe om nätterna och skälla och morra.
För någon månad sedan beställde jag tid hos vet. för andra gången, en annan vet än min vanliga. Jag kontaktade hundpsykolog. Resultatet blev att det mest troligt rörde sig om en skada i hjärnan. Endera pga ålder, hjärntumör eller annan skada.
Igår åkte vi till veterinären. Han var så skräckslagen…. munkorg på när vet. gav honom lugnande… sen gick vet. och assistenten ut och jag tog av munkorgen. Jag satt på golvet med honom… han la sig i mitt knä. Jag höll honom… smekte hans huvud och höll om hans nos, som han älskade. Nynnade den sång jag nynnar varje kväll när vi lägger oss. När gråten tog överhanden sov han redan.
Vet. kom in…. gav honom sömnmedel…. medans jag grät i hans päls fick han sista sprutan.
JAg vet att jag gjorde rätt….. men Gudarna ska veta att jag gråter.

Beklagar sorgen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Men nej så himla tråkigt. Klart du gjorde rätt, du gjorde det för din hunds skull. Starkt gjort!
Beklagar verkligen sorgen.
------------------------------------------------------------
Måste bara fråga angående hans symptom det här med att han inte kände igen dig och dina barn. Först kände han inte igen dig, men efter ett tag så förstod han att det var du? Eller hur tedde det sig? Samma sak med barnen?
Har en unghund som är likadan, vet inte om det är spökålder eller något annat.
Vill inte förstöra tråden, vi kan starta en ny om du hellre vill?
Vila i frid Ziggy!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
det var inte alla dagar han k'nde igen mig n'r jag kom fr[n jobbet…. men efter en stund gjorde han det.
Mina vuxna barn, som han tr'ffade n'stan varje dag var det som att han aldrig k'nde igen. Min yngre dotter bodde hos mig en vecka nu i slutet… p[ kv'llen kunde han tycka att det var ok om hon satt bredvid honom i soffan… men om hon gick ut, ner i bilen eller ut en stund, och kom tillbaka… s[ var det fr[n ruta 1 igen. Han sk'llde och morrade..
Allts[… vafan h'nder med bokst'verna…… fattar inte varf;r det ser ut som det g;r n'r jag skriver!
Å nej vad trist!
Vila i frid Ziggy <3
Vila i frid Lilla Ziggy
Jag vet hur det känns hua det är svårt val man gör men ändå är det rätt val. Många tröstkramar till dig Maja!
Vila i frid Ziggy 
Mvh Ida med djuren!
Medarbetare på blandrashundar.ifokus