Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: beteende
Läst 905 ggr
Niiinah92
0

Får inte stopp på skällandet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vi har en 1 årig New foundland/Landseer och han är en jätteduktig hund när det gäller det mesta, utom just skällandet. Det är inte så att han skäller hela tiden men när han väl börjar går det inte att få honom att sluta, vi har bl.a försökt med antiskällhalsband men det funkar inte. Några tips om hur man kan träna bort det?

AnneN
0

I vilka situationer är det han skäller?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zickan
0

Lägger in en tass för att följa tråden :-). Har en bullterrier tik på 1år som är lika dryg på skällandet.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

AnneN
0

#2 Då ställer jag samma fråga till dig… I vilka situationer skäller hon?

_**/Mvh Anne

zickan
0

När hon möter andra hundar. På min andra hund när hon vill få igång han till lek. Skäller på smådjuren som sitter i bur, men är de utanför bur så ignorerar hon dom. På mig och andra när hon vill att vi ska leka med henne. Hon är en väldigt pratig ras. Så lite skällande får jag räkna med, Men ibland blir det bara för mycket. Drygaste är när hon skäller på råttbur osv. Då slutar hon inte. Lockar med godis, lek och även testat att gå emellan och bara mota bort henne. Fy hjälper inte.

AnneN
0

#4 Har du testat att helt och hållet ignorera henne då hon skäller? = inte titta på henne, inte säga något, inte göra något, endast fortsätta med det du höll på med innan och låtsas som att hon inte existerar för stunden.

_**/Mvh Anne

zickan
0

#5 yes hon kan hålla på i evigheter tyvärr

Niiinah92
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han skäller när han inte får den uppmärksamhet han vill ha, om vi sitter och pratar eller har gäster och kanske går in i ett annat rum osv. Vi har försökt med att ignorera men han kan hålla på hur länge som helst och ju mer man säger till desto värre skäller han.

Fridaaaa
0

Grejen med denna hund, är att han är smart, tar man på honom koppel och halsband, tystnar han. Eller om han t.ex skäller på en på altanen, och man stänger altanen så att han inte kommer ut på gräsmattan eller in, så slutar han skälla för att han vet att vi kan ta honom lättare då. (Niiinah92 är min lillasyster).

Dem har försökt med det mesta, fått massa tips men inget hjälper på honom.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

Detta har funkat bra på Enja och Chanel då är det mer hemma skäll allså nån ringer/knackar på dörren ute nån kommer o går på gården.

Man säger Tack tack! 2 gg efter 2a skället o belönar (kanske klapp lr säger något) att de varnat o sen är det bra. På detta vis har jag uppleft att de hjälpar matte/husse och att sen tar man över att det har räckt att de har varnat.

Sen TS och 6

. Era hundar är runt 1 år det är inte så att de är i spökåldern för vissa kan blir grymt skälliga då. Jag tycker det är bra att träna, jag har kört mycket kontaktträning detta hjälper i mycket o kör ofta kontaktträning innan vi tränar något annat innan för att vi ska bli ett bra team :)

Banankaka320
0

#7 Fortsätt ignorera medans han skäller, pain in the ass men ignorera. Så fort han blir tyst så beröm, ett tips att att använda klicker för att lättare och snabbare berömma det tysta :)

För om du ger han uppmärksamhet, vilken som helst, spark i röven, klapp, godis så får han det han vill ha och fortsätter. (Menar inte alls spark i röven men syftar på att hundar struntar i om det är negativ uppmärksamhet, all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet för vissa :) )

[Forest]
0

7 säger som 10, du ska inte säga något inte titta änds åt hunden när han skäller o vill ha uppmärksamhet då :)